Record de viteză pe calea ferată în România. O locomotivă a prins 210 km la oră în nodul feroviar de la Făurei
Poligon de curse pentru locomotive? Nu este un scenariu de film este realitate și se întâmplă chiar în România. În orașul brăilean Făurei există unul dintre cele patru poligoane europene de încercat locomotive și pe 8 iunie, un vehicul de la CFR Călători a bătut recordul național de viteză. „Bolidul” a fost înregistrat cu 210 kilometri la oră.
Trenurile românești de pasageri au oficial o viteză medie de 45 km/h. Viteza maximă a trenurilor de călători în România este de 160 km/h, dar această viteză se poate atinge doar pe rutele București-Constanța, București-Ploiești și pe tronsoanele modernizate de la Sighișoara la Arad-Curtici. Sunt în lucru pentru a fi pregătite să suporte astfel de viteze și magistralele feroviare Craiova-Caransebeș-Arad și Cluj-Oradea.
Ce trebuie să știți despre Centrul de Testare Făurei
Pe 8 iunie, la încheierea unor ample modernizări ale poligonului de testări feroviare de la Făurei, o locomotivă a CFR Călători a atins 210 km/h a anunțat printr-un comunicat CFR SA. Este cea mai mare viteză atinsă vreodată în România cu o locomotivă „de linie”, folosită în mod curent la trenurile de călători.
Poligonului i se spune oficial „Centrul de Testări Feroviare Făurei” și a fost construit în 1978. Ultima oară aici s-au făcut modernizări în 2008 dar în perioada 2 mai - 7 iunie Ministerul Transporturilor a realizat ample investiții. De ce?
În poligon va fi adus peste o lună în teste, primul tren nou-nouț cumpărat de România în ultimii 15 ani, garnitura fiind achiziționată de la compania franceză Alstom. Este același producător care va furniza și garniturile de metrou pentru magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei-Eroilor. CFR a cumpărat în total 37 de trenuri de la producătorul francez.
„Centrul de testare feroviară Făurei” în cifre
Acest poligon de încercări are mai multe facilități dar cea mai importantă este „Inelul Mare de la Făurei”, o cale feroviară specială de viteză
- lungime 13,7 km
- 6 podețe și 4 treceri la nivel
- două curbe cu razele de 1800 m și supraînălțări de 150 mm
- lungimea aliniamentelor de 1000 m și 950 m
Ce trebuie să știți despre trenurile noi achiziționate de CFR
-Viteza maximă de rulare a garniturilor electrice este 160 km/h,
-fiecare tren are şase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere şi patru vagoane intermediare)
-capacitatea unui tren este de 351 locuri pe scaune
- lungime 121,2 m, 10 uși duble pe fiecare parte a garniturii
-trenurile au sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spaţii pentru bar/bistro şi pentru călători cu dizabilităţi, precum şi o zonă destinată distribuirii automate de bilete.
Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA