Sărbători cu buget mai restrâns, dar cu multă bucurie

Ultima actualizare:

Iată că avem parte de primele sărbători fără restricţii după anii de pandemie! Din păcate, însă provocările au căpătat o nouă formă anul acesta din cauza războiului din Ucraina şi a inflaţiei care ne-a dat peste cap bugetele de familie.

image

Reveal Marketing Research a desfăşurat studiul anual din perioada sărbătorilor, în care şi-a propus să analizeze modul în care românii îşi petrec sărbătorile şi să observe evoluţia comportamentelor de la an la an. 

5 din 10 români îşi petrec sărbătorile acasă, iar 9 din 10 români îl vor petrece în familie

Cumpărăturile online nu şi-au păstrat popularitatea din pandemie. 75% dintre români preferă magazinele fizice anul acesta.

Citește și: Ei sunt indienii de la atelierul auto din Buzău

49% din bugetul alocat sărbătorilor se duce pe mâncare, 34% pe cadouri şi 17% pe decoraţiuni.

Comparativ cu anul trecut, românii sunt mai fericiţi acum, în perioada sărbătorilor de iarnă. Întrebaţi cum se simt în legătură cu sărbătorile de anul acesta, 65% dintre români au menţionat sentimente pozitive, comparativ cu doar 53% în 2021.

Cele mai populare sentimente pozitive sunt cele de bine (18%), entuziasm (17%) sau fericire/bucurie (15%).

La polul opus, 34% dintre români au, şi în acest an, gânduri negative despre perioada sărbătorilor.

Vezi și: Drama trăită de o femeie de 42 de ani. Fiul iubitului său nu o acceptă

Deşi procentul este în scădere comparativ cu anul trecut (40%), sentimentele de stres/nelinişte (8%), indiferenţă (7%) sau dezamăgire (6%) sunt încă prezente în viaţa anumitor români.

Fiind primul Crăciun fără restricţii în ceea ce priveşte pandemia de Covid-19, sentimentul pentru care s-a observat cea mai mare creştere de anul trecut este entuziasmul.

Dacă în 2021 doar 7% dintre români se declarau entuziasmaţi pentru sărbătorile de iarnă, anul acesta 17% dintre respondenţi resimt acest sentiment.

Hainele sunt cele mai dorite cadouri, 31% dintre respondenţi declarând că îşi doresc să primească de Crăciun articole vestimentare, în timp ce 27% menţionează parfumurile, în creştere faţă de anul trecut, când procentele erau de 24% pentru ambele categorii.

De asemenea, bijuteriile au înregistrat o creştere semnificativă anul acesta. O treime dintre femei, se aşteptau să primească bijuterii cu ocazia Crăciunului în acest an.

Suma medie pe care românii au cheltuit-o anul acesta este de 1.350 de lei, puţin mai mare decât anul trecut, când aceştia au alocat 1.315 lei pentru Crăciun. Dar dacă ne gândim la valoarea inflaţiei, care a depăşit 15 procente în acest an, românii au făcut, practic, economii de acest Crăciun, având în vedere creşterea mare a costurilor cu traiul zilnic.

În ceea ce priveşte diferenţele pe vârstă, bugetul alocat mâncării este direct proporţional cu vârsta, iar cel pentru cadouri invers proporţional. Persoanele în vârstă de peste 55 ani vor aloca într-o măsură mult mai mare (56%) pentru mâncare, în timp ce tineri  între 18 şi 24 de ani vor aloca 40% din buget pentru cadouri.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Regina Letizia și Regele Felipe Foto Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
ceai freepik jpg
tarani romani cuptor jpg
Ploaie Autostrada jpg
ochi albastri jpg
moneda jpeg
calatori tren cfr gara de nord frig foto shutterstock 2229976057 jpg
cumparaturi supermarket alimente  shopping (2) jpeg
junjun1 jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net