Subiecte Evaluare Națională de la clasa a VI-a. Cerințele pe care le-au primit elevii la Limbă și comunicare
Astăzi, pe 28 mai, elevii din clasa a VI-a au susținut prima probă din cadrul Evaluării Naționale 2024, și anume proba de Limbă și comunicare.
Această probă a implicat rezolvarea unor subiecte din domeniul Limbii române și a unei limbi străine. La Evaluarea Națională pentru clasa a VI-a, fiecare test administrat beneficiază de o durată alocată de 60 de minute pentru rezolvare.
Ce subiecte le-au picat elevilor de clasa a VI-a la Evaluarea Națională
În urmă cu puțin timp, portarul de învățământ EduPedu a publicat subiectele de la Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a VI-a. În galeria de mai jos puteți găsi o parte din ele.
Evaluarea Națională de la clasa a VI-a continuă mâine
Procesul de testare pentru Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VI-a în anul școlar 2022-2023 nu a fost organizat, însă în anul școlar 2024 este reluat conform următoarelor proceduri:
Fiecare elev de clasa a IV-a primește testul specific Evaluării Naționale din 2024 și trebuie să completeze cu numele, prenumele și unitatea de învățământ.
Elevii de clasa a VI-a au o perioadă de 60 de minute la dispoziție pentru a rezolva subiectele primite.
Subiectele pentru Evaluarea Națională din 2024 pentru clasa a VI-a sunt alcătuite din două texte, unul în limba română și celălalt într-o limbă străină.
Rezultatele obținute de elevii de clasa a VI-a la Evaluarea Națională din 2024 nu vor fi afișate public și nu vor fi înregistrate în catalog.
Calendarul pentru Evaluarea Națională din 2024 pentru clasa a VI-a este următorul:
28 mai: Testarea la Limbă și Comunicare
29 mai: Testarea la Matematică și Științele Naturii
Cine corectează lucrările de la Evaluarea Națională
Testele sunt evaluate în cadrul unităților de învățământ de către comisiile constituite la nivelul acestora, într-un interval de cel mult șapte zile de la data susținerii ultimului test.
Rezultatele individuale obținute în cadrul acestor evaluări nu sunt făcute publice și nu sunt înregistrate în catalogul clasei.
Conform Ministerului Educației, rapoartele generate la nivelul unității de învățământ pe baza acestor rezultate furnizează "argumente statistice de maximă importanță și relevanță" pentru elaborarea măsurilor de valorificare a rezultatelor înregistrate la aceste evaluări naționale.
Aceste măsuri sunt "focalizate" pe nivelul unității de învățământ și sunt destinate beneficiarilor serviciilor educaționale: elevi, părinți/tutori, cadre didactice și personal educațional de sprijin.