Taxă plătită de șoferii mașinilor poluante sau din alte județe, în București
Un proiect, cunoscut din anii trecuți, urmează să fie resuscitat sau, cel puțin, se încearcă acest lucru. Este vorba despre împărțirea Bucureștiului în zone de acces rutier, taxate în funcție de gradul de poluare emisă de autovehicule.
Mai mult, actuala administrație a Primăriei Municipiului București dorește să impună taxe de acces în oraș și șoferilor care au înmatriculate mașinile în alte județe.
Rezidenții județelor limitrofe, cei mai afectați
Antena 3 a analizat documentul aflat în stadiu de proiect și a publicat grila de taxare: Taxa zilnică – 20 lei; Taxă 5 zile – 90 lei; Taxă 7 zile – 120 lei; Taxă 30 de zile – 500 lei; Taxă 365 de zile – 5500 lei.
Mai multe detalii par să le fi scăpat inițiatorilor acestui proiect. Foarte mulți rezidenți din județul Ilfov, de exemplu, au locurile de muncă în București. Între Capitală și județul limitrof există legături deficitare ale transportului în comun.
Citește și: Primele probleme ale tramvaielor românești pe traseele din București
Proiectele parcărilor din zonele stațiilor de metrou de la periferia Bucuretiului nu sunt implementate cu succes și chiar dacă ar fi, trebuie ținut cont de faptul că metroul abia face față numărului mare de călători din Capitală.
Astfel, mașina personală rămâne singura opțiune pentru a ajunge, în condiții optime, la locul de muncă.
Șoferii nu au alternative
Mai mult, nici administrația publică locală a Capitalei sau Guvernul nu pun la dispoziție alternative celor care se văd nevoiți să tranziteze Bucureștiul.
Șoseaua de Centură este un coșmar rutier, șantierele pentru modernizarea rutei ocolitoare avansează greoi, iar lucrările la cea de-a doua Șosea de Centură, configurată precum o autostradă, sunt în stadiu incipient.
În schimb, în lipsa alternativelor, șoferilor le sunt pregătite și mai multe taxe. Discuția a existat și în trecut, în mandatul fostei primărițe Gabriela Firea. Proiectul era mai bine formulat, la acea vreme, însă nu a fost votat, motivele fiind, în principiu, cele enumerate.
Citește și: Revoluție la STB. 44 de linii de tramvai, troleibuz sau autobuz vor fi modificate
Un alt argument, cât se poate de real, în cazul taxei de poluare, este că noxele nu dispar dacă șoferul achită o vinietă care să îi permită accesul într-o anumită zonă. Pur și simplu, șoferul va achita o taxă pentru a polua în zona respectivă.
Proiectul urmează să intre în dezbatere publică, inițiatorii dorind implementarea acestuia, din 2023.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!