Primele probleme ale tramvaielor românești pe traseele din București
Primăria Capitalei a comandat 100 de tramvaie la fabrica Astra Vagoane Arad, pentru reînnoirea garniturilor utilizate pentru transportul în comun.
Este o inițiativă lăudabilă, mai ales că producătorul este autohton și producția națională este stimulată și promovată, un alt avantaj fiind serviciile de mentenanță rapidă.
Garnituri prea lungi pentru stații scurte
Doar că, nici nu a ajuns bine prima garnitură pe linie, mai precis, pe traseul celebrului „metrou ușor” 41 că au ieșit în evidență primele probleme. Probleme grave, dar, din fericire, nu la tramvaiul propriu-zis, ci la infrastructura existentă.
Considerate „modernizate”, cu intervenții repetate, de ani buni, stațiile de tramvai nu sunt compatibile cu specificațiile garniturilor. Bucureștiul are stațiile prea scurte și prea înalte, travaiele fiind, de fapt, prea lungi și cu podeaua prea coborâtă.
Citește și: Cum arată și pe ce traseu va circula primul tramvai cumpărat de STB după Revoluție
Cum au reușit „experții” Primăriei Municipiului București – PMB să sincronizeze primele ieșiri pe traseu, fără ca infrastructura să fie adaptată, doar ei știu. Mai ales că specificațiile tramvaielor au fost transmise de la București producătorului.
Astfel, tramvaiele arădene au o lungime de 36 de metri, peroanele din București, adică acele insule de pe centrul șoselelor, sunt de 28 de metri.
Garniturile au podea joasă și aer condiționat
Bineînțeles, configurația noului model de garnitură este una excelentă. Podeaua joasă permite accesul mult mai confortabil persoanelor cu probleme, tramvaiele mai lungi având o capacitate mai mare de transport și, mai ales, sunt dotate cu instalație de aer condiționat.
Așadar, în București, va începe reconfigurarea stațiilor de tramvai. „E vorba de 14 peroane care trebuie mărite pe linia 41 şi încă 7-8 peroane care trebuie mărite pe celelalte linii”, a declarat primarul Capitalei, Nicușor Dan, într-o conferință de presă.
Citește și: Revoluție la STB. 44 de linii de tramvai, troleibuz sau autobuz vor fi modificate
Astfel, noul tramvai care ar fi trebuit să asigure un transport în comun mult mai degajat și confortabil se va transforma în „tramvaiul – fantomă”! „Probabil, în următoarele două săptămâni, îl veţi vedea pe traseu, noaptea, făcând tot felul de încercări. Fără călători, e adevărat”, a explicat Adrian Criț, directorul Societății de Transport București - STB.
De asemenea, producătorul Astra Vagoane Arad a transmis faptul că tramvaiele au fost construite respectând instrucțiunile și cerințele caietului de sarcini din licitația organizată de PMB.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!