Aliaţii din farfurie pentru oase puternice

20 martie 2019
image

Dup─â v├órsta de 50 de ani, oasele noastre pierd din densitate, f─âr─â ca noi s─â percepem ceva. Aceast─â schimbare se nume┼čte osteoporoz─â, care, de┼či lipsit─â de simptome, poate avea consecin┼úe grave. Afl─â mai multe din noul num─âr al revistei ÔÇ×Click! pentru femeiÔÇť!

Cel afectat o descoperă doar în mod accidental, când se alege cu o fractură, după o căzătură minoră. Iar unele fracturi, combinate cu vârsta înaintată, sunt invalidante.

Atenţie la ce mâncăm!

Osteoporoza  face de dou─â ori mai multe victime printre femei - una din patru, fa┼ú─â de un b─ârbat din opt -, iar dintre femei, minionele sunt mai vizate dec├ót cele ├«nalte, cu oase late. Asta pentru c─â oasele mari, chiar dac─â pierd din densitate, r─âm├ón tot puternice. Cum nu putem fr├óna procesul firesc al ├«mb─âtr├ónirii, putem m─âcar ├«ncerca s─â diminu─âm sc─âderea densit─â┼úii osoase, prin alimenta┼úie ┼či stil de via┼ú─â.

Calciu, din lactate┬á┼či legume verzi

98% din calciul din organismul nostru este stocat ├«n oase. Pentru a nu avea osteoporoz─â la b─âtr├óne┼úe, este important ca ├«n copil─ârie s─â asimilezi suficient calciu. Laptele, iaurtul, br├ónza ┼či apa mineral─â cu un con┼úinut de peste 150 mg calciu/litru nu trebuie s─â lipseasc─â din alimenta┼úia copiilor. La fel de utile sunt ┼či nucile ┼či semin┼úele de susan, de obicei pe placul celor mici, precum ┼či varz─â, fasole ┼či spanac, care nu se num─âr─â printre preferatele tuturor prichindeilor. 

Ananasul, alimentul minune pentru oase

Ananasul con┼úine bromelain─â ┼či mangan, dou─â substan┼úe extrem de utile oaselor ┼či articula┼úiilor, fiind recomandat at├ót pentru prevenirea osteoporozei, c├ót ┼či ├«n tratarea artrozei. 100 de grame de ananas asigur─â aproape jum─âtate din aportul de mangan recomandat.

Vitamina D ┼či dieta┬ámediteranean─â

Pentru a men┼úine calciul ├«n oase, avem nevoie de vitamina D, care exist─â ├«n alimente precum untul, pe┼čtele gras, g─âlbenu┼čul de ou, lactatele, icrele. ┼×i dieta mediteranean─â se dovede┼čte util─â ┼či ├«n protejarea de osteoporoz─â a femeilor aflate la menopauz─â. ┼×i asta pentru c─â pe┼čtele, fructele ┼či legumele, cerealele integrale, uleiul de m─âsline ┼či produsele lactate ar putea contribui la diminuarea riscului de osteoporoz─â ┼či de fracturi. Uleiul de m─âsline con┼úine omega-9, care spore┼čte densitatea osoas─â, iar carnea pe┼čtilor gra┼či este bogat─â ├«n vitamina D ┼či omega-3.  ├Äns─â vitamina D poate fi produs─â de organismul nostru, dac─â ne expunem m─âcar 30 de minute la soare (mai ales fa┼úa ┼či antebra┼úele). 

banica vicoveanca jpeg
Screenshot 2022 05 27 211225 png
00032 jpg
anamaria prodan portret 0 jpeg
Pensionari din România jpg
Charles 1 INQUAM Photos Octav Ganea jpeg
cris ciobanasu vlad gherman png
3 helen mirren jpg jpeg
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
Catedrala Mântuirii Neamului   București (Ianuarie 2022) jpg
calendar ortodox 2021 28 mai sfantul ierarh nichita marturisitorul episcopul calcedonului png
BeFunky collage (7) jpg
spital ploiesti png
4 carmen iohannis rochie scumpa 3 jpg jpeg
Charles 1 INQUAM Photos Octav Ganea jpeg