Ce fructe sunt bune de mâncat iarna? Vitamina C ajută împotriva răcelilor

Ultima actualizare:

Citricele, în mod special, sunt excelente în sezonul rece, datorită conţinutului de vitamina C, care scurtează durata răcelilor. Însă piaţa ne oferă şi iarna o mulţime de alte fructe cu proprietăţi benefice pentru organism. 

image

Portocale. Fructe cu vitamina C, portocalele luptă împotriva radicalilor liberi şi ajută sistemul imunitar să funcţioneze la cote optime. În plus, coaja rasă de portocale conţine hesperidină, care scade valoarea colesterolului. Dă o aromă deosebită deserturilor şi chiar în cerealele de la micul dejun.

Kiwi. Fructele de kiwi au mai multă vitamina C decât portocalele, dar au şi vitamina E şi o serie de polifenoli, cu un puternic rol antioxidant. Bogate în zinc şi magneziu, potasiu şi fibre, ele ajută şi la sănătatea şi aspectul frumos al părului, pielii şi unghiilor.

Rodii. Şi rodiile conţin vitamina C, dar au din belşug şi potasiu, însă mult mai puţine calorii decât alte fructe. O singură ceaşcă de sâmburi de rodie conţine cantitatea necesară de vitamina C pentru întreaga zi, iar polifenolii pe care acest fruct îi conţine contribuie şi la reducerea riscului de cancer.

Grepfrut. Că e alb, galben, roz sau roşu, grepfrutul are foarte puţine calorii şi o mulţime de nutrienţi. Îmbunătăţeşte funcţionarea sistemului digestiv, dă un aspect plăcut tenului, creşte energia şi ajută şi în dietele de slăbire.

Lămâi. Excelent stimulent pentru ficat, bogate în antoxidanţi şi vitamina C, lămâile contribuie la purificarea organismului, ajută la slăbire şi la combaterea simptomelor de răceală. Un pahar cu apă caldă şi suc de lămâie băut pe stomacul gol, dimineaţă, are o mulţime de beneficii asupra sănătăţii întregului organism. 

Ananas. Ideal în diete de slăbire, ananasul conţine vitaminele A şi C, are efect diuretic şi e un bun antioxidant. Este un bun adjuvant în digestie şi se poate folosi şi pentru combaterea balonării, prin conţinutul bromelainei. Conţine şi mangan, excelent pentru sănătatea oaselor. 

Mere. Sursă de fibre solubile care contribuie la vitaminizare, dar şi la detoxifiere, merele mai sunt apreciate şi pentru că ajută la reducerea colesterolului, la prevenirea bolilor respiratorii şi a inflamaţiilor. Mai conţin vitamine şi minerale, potasiu, fosfor, calciu şi fier.

Mandarine. Tot fructe cu vitamina C sunt şi mandarinele. Acestea ajută la producerea colagenului, previn depunerile de colesterol şi contribuie la buna funcţionare a sistemului imunitar. 

Pomelo. Acesta face parte tot din familia citricelor şi, pe lângă vitamina C, conţine proteine şi fibre, dar şi alte substanţe hrănitoare, ca potasiul şi fierul. Pomelo are puţine calorii, dar este un fruct săţios, ţinând de foame câteva ore, conform doc.ro. 

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!       

image
image
image
image
image
image
vin roma istock jpg
Întâlnirea secretarului general al NATO, Jens Stoltenberg, cu președintele României, Klaus Iohannis, la Cotroceni. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
topor shutterstock1 jpg
index jpg
femeie zambet buchet trandafiri roz (2) jpg
rosii tomate istock jpg
carnaval nisa epa efe jpg
Madalin Costin jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net