Ce legume trebuie să mănânci toamna, pentru a-ți crește imunitatea. Consumându-le vei avea o sănătate de fier

Sezonul rece se apropie cu pași repezi, așa că, acum, mai mult ca niciodată, trebuie să consumi legume care să-ți crească imunitatea pentru că la sfârșitul toamnei va începe, în mod oficial, sezonul virozelor.

Majoritatea legumelor sunt bune pentru imunitate / foto: Pixabay
Majoritatea legumelor sunt bune pentru imunitate / foto: Pixabay

Așadar, dacă vă doriți ca gripa să stea departe, acum este momentul să mâncați anumite legume, care se găsesc în toate piețele și au un efect benefic asupra sănătății generale a corpului, crescând în același timp și imunitatea.

Câte fructe și legume trebuie să mănânci în fiecare zi

O dietă sănătoasă și echilibrată trebuie să cuprindă în medie 4 – 5 porții de legume și fructe pe zi. O salată cu legume de toamnă este excelentă pentru a susține imunitatea organismului.

Nutriționiștii ne sfătuiesc să pregătim meniuri cât mai colorate. Cu cât o farfurie este mai colorată și mai bogată în legume, cu atât este mai apetisantă și sănătoasă. Important este ca legumele să ocupe trei sferturi din farfurie.

Ardeiul gras, o minune de legumă

Acum, dacă este să mergi în piață, este plin de ardei, fie ei ardei galbeni, ardei portocalii sau roșii, ardei grași sau ardei kapia. Această legumă minunată se numără printre legumele cele mai bogate în vitamina C. Consumul regulat de ardei proaspeți stimulează metabolismul și ajută activitatea inimii.

Aceste legume au proprietăți antibacteriene, anticancerigene și analgezice, datorită conținutului de capsaicină. Reduc colesterolul din sânge și sunt recomandate persoanelor cu afecțiuni cardiovasculare și circulatorii. Ardeii kapia au cea mai mare cantitate de vitamina C dintre toate soiurile. Tocmai de aceea sunt ideali pentru creșterea imunității.

Roșiile te scapă de gripă

Și roșiile sunt bogate în vitamine care ajută la imunitate. Medicii recomandă să le consumați în fiecare zi, indiferent dacă sunt gătite sau crude, oricum își păstrează proprietățile.

Sunt bogate în licopen, betacaroten, vitamina C, potasiu, magneziu și acid folic. Roșiile sunt legume complexe, cu o mulțime de nutrienți esențiali de care avem nevoie un corp puternic, care să te țină în sezonul rece departe de răceală și gripă.

Varza ajută organismul la orice 

Varza albă sau varza roșie se numără printre cele mai populare legume de toamnă. Este o legumă bogată în vitamina C, vitamina K, folați, antioxidanți, polifenoli, fier, magneziu și compuși de sulf. Are, de asemenea, și multă vitamina C pentru un organism de „beton”!

Totodată, varza este excelentă pentru digestie și pentru sănătatea stomacului, varza roșie este recomandată pentru inimă, are proprietăți antiinflamatoare și este ideală în dietele de slăbit.

Dovleceii, buni în orice combinație

Dovleceii pot fi consumați copți la grătar, gătiți pane, adăugați în supe și tocănițe, umpluți cu legume sau carne. Aceste legume cu pulpa dulceagă se combină cu orice alte legume de toamnă în diverse preparate delicioase.

Sunt bogați în vitamina A, vitamina B9, fosfor și potasiu, conțin enzime și flavonoide care acționează în beneficiul inimii, al creierului și al dezvoltării oaselor. Totodată. dovleceii sunt recomandați pentru combaterea cancerului, a miopiei și a sclerozei, scrie unica.ro. 

image
image
image
image
image
image
fructe pexels jpg
abuz jpeg
calendar ortodox 2021 27 februarie sfantul procopie marturisitorul png
metrou bucuresti jpeg
cernobil colaj pexels jpg
foto1 jpg
Botosani copila oi jpg
wizz air pixabay jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net