Cele mai bune 12 alimente pentru o piele sănătoasă

Ultima actualizare:

Nutriția este importantă pentru sănătate. O dietă nesănătoasă vă poate afecta metabolismul, poate provoca creștere în greutate și chiar poate afecta organe, cum ar fi inima și ficatul.

O alimentație sănătoasă te ajută să rămâni tânără Foto: Unsplash
O alimentație sănătoasă te ajută să rămâni tânără Foto: Unsplash

Dar ceea ce mănânci afectează și un alt organ foarte important, și anume pielea ta. Pe măsură ce oamenii de știință învață mai multe despre dietă și organism, este din ce în ce mai clar că ceea ce mănânci poate afecta în mod semnificativ sănătatea și îmbătrânirea pielii.

Acest articol aruncă o privire la 12 dintre cele mai bune alimente pentru a vă menține pielea sănătoasă.

1. Pește

Peștele gras, cum ar fi somonul, macroul și heringul, sunt alimente excelente pentru o piele sănătoasă. Sunt surse bogate de acizi grași omega-3, care sunt importanți pentru menținerea sănătății pielii.

Acizii grași Omega-3 sunt necesari pentru a menține pielea groasă, suplă și hidratată. De fapt, o deficiență de acizi grași omega-3 poate provoca piele uscată.

Grăsimile omega-3 din pește reduc inflamația, care poate provoca roșeață și acnee. Ele pot chiar face pielea mai puțin sensibilă la razele UV dăunătoare ale soarelui

2. Avocado

Avocado este foarte sănătos Foto: Unsplash
Avocado este foarte sănătos Foto: Unsplash

Avocado este bogat în grăsimi sănătoase. Aceste grăsimi au multe funcții din corpul tău, inclusiv sănătatea pielii tale. Obținerea suficientă a acestor grăsimi este esențială pentru a menține o piele flexibilă și hidratată.

Un studiu care a implicat peste 700 de femei a constatat că un aport ridicat de grăsime totală - în special tipurile de grăsimi sănătoase găsite în avocado - a fost asociat cu o piele mai suplă și mai elastică.

3. Nuci

Nucile au multe caracteristici care le fac un aliment excelent pentru pielea sanatoasa. Sunt o sursă bună de acizi grași esențiali, care sunt grăsimi pe care corpul tău nu le poate produce singur. 

O dietă prea bogată în grăsimi omega-6 poate promova inflamația, inclusiv afecțiunile inflamatorii ale pielii, cum ar fi psoriazisul.

Pe de altă parte, grăsimile omega-3 reduc inflamația în corpul tău, inclusiv în piele

4. Semințe de floarea soarelui

În general, nucile și semințele sunt surse bune de nutrienți care stimulează pozitiv pielea. Semințele de floarea soarelui sunt un exemplu excelent.

5. Cartofi dulci

Cartofii dulciu sunt delicioși Foto: Unsplash
Cartofii dulciu sunt delicioși Foto: Unsplash

Beta-carotenul este un nutrient care se găsește în cartofi dulci. Funcționează ca provitamina A, ceea ce înseamnă că poate fi transformată în vitamina A în organism.

Beta carotenul se găsește în portocale și legume, cum ar fi morcovi, spanacul și cartofii dulci. cartofii dulci sunt o sursă excelentă.

Carotenoizii precum beta carotenul vă ajută să vă mențineți pielea sănătoasă, acționând ca un protector solar natural.

6. Ardei gras 

La fel ca și cartofii dulci, ardeii grasi sunt o sursă excelentă de beta caroten, pe care organismul o transformă în vitamina A.

Sunt, de asemenea, una dintre cele mai bune surse de vitamina C. Această vitamină este necesară pentru crearea proteinei de colagen, care menține pielea fermă și puternică.

7. Broccoli

Broccoli este plin de multe vitamine și minerale importante pentru sănătatea pielii, inclusiv zinc, vitamina A și vitamina C.

De asemenea, conține luteină, un carotenoid care funcționează ca beta-carotenul. Luteina vă ajută să vă protejați pielea.

Dar broccoli conține și un compus special numit sulforafan, care se mândrește cu câteva beneficii potențiale impresionante. Poate avea chiar efecte anticancerigene, inclusiv asupra unor tipuri de cancer de piele.

8. Roșii

Roșiile sunt o sursă excelentă de vitamina C și conțin toți carotenoizii majori, inclusiv licopenul. S-a demonstrat că beta carotenul, luteina și licopenul vă protejează pielea împotriva daunelor cauzate de soare. Ele pot ajuta, de asemenea, la prevenirea ridurilor!

9. Soia

Soia conține izoflavone, o categorie de compuși vegetali care pot fie să mimeze, fie să blocheze estrogenul din corpul tău. Izoflavonele pot aduce beneficii mai multor părți ale corpului, inclusiv pielea.

Un mic studiu care a implicat femei de vârstă mijlocie a constatat că consumul de izoflavone de soia în fiecare zi timp de 8-12 săptămâni a redus ridurile fine și a îmbunătățit elasticitatea pielii.

10. Ciocolata neagră

Ciocolata neagră menține pielea frumoasă Foto: Unsplash
Ciocolata neagră menține pielea frumoasă Foto: Unsplash

Dacă mai ai nevoie de un motiv pentru a mânca ciocolată, iată-l: Efectele ei asupra pielii tale sunt absolut fenomenale.

După 6-12 săptămâni în care au consumat zilnic o pudră de cacao bogată în antioxidanți, participanții la un studiu au avut o piele mai sănătoasă și mai hidratată.

Pielea lor era, de asemenea, mai puțin aspră și solzoasă, mai puțin sensibilă la arsurile solare și avea un flux sanguin mai bun - ceea ce aduce mai mulți nutrienți pielii.

11. Ceai verde

Ceaiul verde poate ajuta la protejarea pielii de deteriorare și îmbătrânire. Compușii puternici găsiți în ceaiul verde se numesc catechine și funcționează pentru a îmbunătăți sănătatea pielii în mai multe moduri.

La fel ca multe alte alimente care conțin antioxidanți, ceaiul verde vă poate ajuta să vă protejați pielea împotriva daunelor solare.

12. Struguri roșii

Strugurii roșii sunt renumiti pentru că sunt bogați resveratrol, un compus care provine din coaja strugurilor roșii.

Resveratrolul este creditat cu o gamă largă de beneficii pentru sănătate, printre care se numără reducerea efectelor îmbătrânirii.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Eomania Ucraina UEFA EURO 2024 jpg
image
image
image
image
image
image
litoral jpg
Gripa debutează brusc cu febră, dureri de cap și stare generală de rău jpeg
televizor telecomanda poza poza d8abfe9070 jpg
8 iunie 1922 primul meci tricolori jpg
medic masca covid shutter 1683323431 jpeg
Zodia care insala cel mai mult, sursă foto: Pixabay
a0c61ec3 25c9 4f67 a4b0 b6c5c8210168 jpeg
index (2) webp
image
actualitate.net
image
actualitate.net