Melatonina, hormonul somnului, previne diabetul

Ultima actualizare:

    Punctul culminant al producţiei de melatonină este la mijlocul nopţii.www.clicksanatate.ro
Punctul culminant al producţiei de melatonină este la mijlocul nopţii.www.clicksanatate.ro

Aliat natural cu rol principal în controlul ritmului somn-veghe, melatonina are numeroase beneficii pentru organism. Fiind un antioxidant puternic, te ajută să previi sau să tratezi multe afecţiuni.

Melatonina este o substanţă chimică produsă de epifiză, o glandă mică aflată la baza creierului. Substanţa se găseşte şi sub formă de suplimente, acestea fiind prescrise, de pildă, celor care nu pot dormi bine. Organismul nostru secretă melatonină doar pe timpul nopţii. Punctul culminant al producţiei de melatonină este la mijlocul nopţii, iar apoi nivelul începe să scadă, producţia diminuându-se pe măsură ce apare lumina zilei. Cea mai mare cantitate de melatonină este secretată în primii ani de viață, după care scade, pe măsură ce înaintăm în vârstă.

Pe lângă factorii de risc care duc la apariţia diabetului de tip 2 (precum obezitatea, istoricul familial, o dietă precară şi sedentarismul), oamenii de ştiinţă au descoperit un alt „vinovat“: nivelul scăzut de melatonină. S-a observat pe durata unui studiu de 12 ani că femeile care nu s-au îmbolnăvit de diabet aveau un nivel mai ridicat ale acestui hormon. Cercetătorii au ajuns la concluzia că secreţia scăzută de melatonină aproape că dublează riscul de diabet.

Combate insomnia

Odată cu înaintarea în vârstă, unele persoane au nevoie de melatonină pentru a se bucura de un somn mai bun. Numeroase studii au arătat că administrarea suplimentelor cu melatonină cu 30-60 de minute înainte de culcare combate insomnia și îmbunătățește calitatea somnului. Este un supliment potrivit și celor care se trezesc des noaptea și celor care adorm greu. Administrarea suplimentelor de melatonină este recomandată și celor care lucrează în ture de noapte (pentru reglarea ritmului circadian), în caz de decalaj orar și celor care se confruntă cu oboseală cronică din cauza privării repetate de somn.  

De ajutor contra arsurilor la stomac

Cercetătorii au descoperit că melatonina suprimă acidul gastric şi protejează esofagul de efectele refluxului. Potrivit unui studiu, persoanele care au luat un supliment cu melatonină, plus vitamine din complexul B şi aminoacizi au raportat unele îmbunătăţiri după doar o săptămână. Iar după 40 de zile, participanţii şi-au rezolvat complet simptomele bolii de reflux gastroesofagian.

Tratează migrenele

Melatonina este foarte utilă în prevenţia şi tratamentul migrenelor. Cercetările au arătat că hormonul ajută la reducerea frecvenţei şi intensităţii durerilor de cap atât de neplăcute. De pildă, pacienţii cu migrene cărora li s-au administrat 3 mg de melatonină în fiecare seară, cu 30 de minute înainte de culcare, au spus după 3 luni de tratament că frecvenţa durerilor s-a redus la jumătate, iar durata lor s-a scurtat.

Află pe clicksanatate.ro în ce alte moduri melatonina îți influențează sănătatea!

Așa alungi durerile de spate fără medicamente!

Dozele mari de vitamina C măresc riscul apariţiei pietrelor la rinichi

image
image
image
image
image
image
Popice Bacău (4) jpg
9469179mac jpg
craig evans tatuaje iepuri cartea recordurilor instagram jpg
Somn - bărbat care doarme FOTO Shutterstock
lidl pexels jpg
arbore de cacao foto jpg
primul telefon graham bell jpg
Antarctica (Shutterstock) jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net