Un profesor de la Yale sparge toate miturile despre îmbătrânire. Iată cum poți să rămâi tânăr și la 70 de ani!

Îmbătrânirea este un proces inevitabil, dar totuși există întrebarea: cât de bine îmbătrânim? Cu siguranță cu toții ne uităm în oglindă, dar cum rămâne cu ceea ce nu se vede, adică partea cea mai importantă din noi? 

image
Foto: UnSplash

Din păcate, cei mai mulți dintre noi nu ne dăm seama cât de bine funcționează organismul nostru, cel puțin asta până în momentul în care corpul nostru dă semnale și ne avertizează că ne confruntăm cu ceva neplăcut.

Vezi și: Niacinamida, ingredientul de bază pentru un ten fără riduri

„Ideea este că deteriorarea organismului nu este doar un rezultat al timpului cronologic. Nu vârsta este cea care determină acest lucru în totalitate, ci și schimbările biologice prin care trece corpul nostru. Asta înseamnă că le putem preveni, încetini sau, după cum cred unii, le putem chiar inversa, iar astfel vom trăi o perioadă mai îndelungată, cu o stare de sănătate mai bună.

Citește și: Trucuri de vedetă: cum scapă de riduri în mod natural divele de la noi: mălai, aspirină și banane

Nu vreau să spun că oamenii vor trăi până la 150 de ani, dar scopul este ca ei să rămână sănătoși în cea mai mare parte a vieții.”, susține dr. Morgan Levine, profesor asistent de patologie și șef al secției dedicate îmbătrânirii organismelor vii de la Universitatea Yale din S.U.A, scrie The Thelegraph.

Specialistul în combaterea efectelor îmbătrânirii a dezvăluit 4 moduri prin care putem să dăm timpul înapoi și ne putem asigura o stare de sănătate bună.

Nu rata, aici: Sunt de nerecunoscut! Cum arată azi bărbaţii din serialele de altădată

Cum putem da timpul înapoi?

1. Adoptați o dietă bazată pe plante în proporție de 75%.

2. Țineți post de 3 ori pe an.

3. Practicați exerciții fizice de tipul celor HIIT ( antrenamente cu Intervale de Intensitate Mare)

4. Un somn de calitate

Specialistul susține, așadar, o alimentație bazată pe plante și, totodată, reducerea proteinei animale, despre care s-a demonstrat că are un efect de îmbătrânire, cel puțin consumul excesiv de carne. Nu se cere excluderea proteinei animalice, însă consumul trebuie moderat.

Acesta recomandă consumul supelor din legume, cum ar fi de exemplu supa sau ciorba de fasole.

Cât despre post și exerciții fizice, profesorul spune că acestea pregătesc organismul pentru “reparație și întreținere”. Dar nu în ultimul rând somnul și odihna, care au rolul de a repara organismul și de a elimina tot stresul acumulat de-a lungul zilei. 

Cercetătorul recomandă un minimum de 7 ore de somn pe noapte, despre care spune că este un somn ideal. În schimb, un somn mai scurt de 5 ore pe noapte reduce durata de viață, la fel ca și un somn mai lung de 8 ore.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!

andreea berecleanu si catalin maruta jpg
corina caragea jpg
patriarhul daniel bor biserica ortodoxa romana
Merisoreanu si Ionela Prodan
BeFunky collage (28) jpg
teo trandafir jpg
viorel lis si oana lis
Sanziana Buruiana party 2 jpg
mihai bendeac
Mig 21 Fortele Aeriene Romane sursa roaf ro jpg
image
image
image
image
Medicamente pentru Ucraina
must (pixabay)
patriarhul daniel bor biserica ortodoxa romana
calendar ortodox 2021 06 octombrie toma de gabriel toma chituc jpeg
NASA (sursa FOTO captura video CNET Highlights)
ffsdf jpg