Alarmă de gradul 0 la un hotel din Mamaia. 15 turiști au ajuns la spital cu toxiinfecție alimentară

1 august 2024 14:30   Actualitate

Atenție, ce mâncați pe Litoralul românesc! Încă un caz de toxiinfecție în masă a avut loc la un hotel de trei stele din Mamaia. 15 persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale după ce au luat micul dejun care se pare că n-a fost pregătit în cele mai igienice condiții.

Un telefon dat miercuri la 112 anunța că mai mulți turiști din Hotelul Hefaistos din Mamaia acuză o stare generală de rău, cu vărsături, stări de slăbiciune și amețeală. Era ora 17.57 și primii turiști pentru care s-a cerut ajutor au fost membrii unei familii de trei persoane ( doi adulți și un minor de 4 ani), povestesc jurnaliștii de la replicaonline.ro. Turiștii prezentau vărsături și scaune diareice. Ulterior, la ora 18:33, s-a solicitat, prin 112 la aceeași adresă, asistenţa medicală de urgenţă pentru alte cinci persoane cu aceeași simptomatologie. Când au ajuns la hotel, membrii echipelor de prim ajutor au descoperit că din mai multe camere se cerea ajutor.

Hotelul arăta potrivit turiștilor ca după război: în hol, 7 adulți şi 1 minor acuzau vărsături și scaune diareice cu debut în urmă cu 3-4 ore. În total, într-o primă fază au fost evaluaţi cu aceleași simptome 10 adulţi (7 bărbaţi și 3 femei) și 2 minori (un băiat și o fată). Un băiețel de 3 ani a fost transportat la SCJU Constanta (însoțit de un părinte fără simptomatologie). „La finalul intervenției, la ora 22:00, au rezultat 15 persoane cu simptomatologie acută (vărsături și scaune diareice), dintre care 5 pacienţi au fost transportaţi la Spitalul Județean de Urgență Constanţa: trei adulţi și doi minori. Alți 10 pacienţi, 9 adulţi și un copil au primit tratament la fața locului și au refuzat transportul la spital”, au anunțat reprezentanții ISU Constanța potrivit sursei citate.

„Aseară am fost notificați de către Serviciul de Ambulanță. La un hotel din Mamaia au fost 15 cazuri de posibilă toxiinfecție alimentară. Din cei aduși la spital, doar un copilaș a rămas internat, care și acesta a fost ulterior externat în această dimineață. Ambulanța a trimis acolo un medic care a făcut triajul și a prescris tratamentul acolo la hotel. Un echipaj din cadrul Serviciului de Control de la DSP s-a deplasat în Mamaia la locație, am deschis o anchetă, s-au prelevat probe atât la aliment cât și la apă. Azi dimineață am fost iar acolo și am luat probele de la personalul care deservește în bucătărie. Vreau să vă spun că la această unitate nu se servește decât micul de jun. Ancheta este în derulare, așteptăm rezultatele”, declară directoarea de la DSP Constanța, Cristina Schipor, citată de Ziua de Constanța.

Potrivit surselor citate, ar fi fost vorba despre un sirop cu care făceau ei sucul și ar fi trebuit ținut la temperatura de sub 20 grade, dar nu era în frigider.

Și Autoritatea Națională a Protecției Consumatorilor a făcut un control la hotelul cu pricina și, așa cum se poate vedea în imagini au fost detectate nereguli. ANPC a amendat hotelul cu 15.000 de lei pentru numeroase nereguli găsite acolo și a dispus închiderea temporară a blocului alimentar, a șase camere din hotel și a locului de joacă.

Plan Roșu de Intervenție și în Olimp

Este a doua situație gravă la un hotel de pe litoralul românesc, după ce acum două săptămâni, în stațiunea Olimp a fost activat Planul Roşu de Intervenţie. Atunci mai multe persoane cazate la un complex hotelier de 5 stele din Olimp, Hotel Belvedere, au acuzat stare de rău şi senzaţii de sufocare. ISU Dobrogea a transmis ulterior că 12 adulţi şi opt copii au fost în evaluare medicală la faţa locului. Toate persoanele erau conştiente dar pentru a îndepărta orice suspiciuni au fost transportate la spital după cum au dezvăluit surse din ISU Constanța în momentul intervenției.

Mai multe