Ce trebuie să faci dacă o companie aeriană îți pierde bagajul în aeroport

2 august 2022 8:49   Fapt divers
Ultima actualizare:

Un bagaj pierdut în aeroport poate strica orice călătorie. Ce poate fi mai neplăcut la început sau la final de vacanță ca atunci când bagajul tău de cală, unde ți-ai pus rochița cochetă sau tricoul care te face să arați ca la 20 de ani, nu mai sosește. Îți spunem mai departe ce trebuie să faci în această situație, ce drepturi ai și câți bani poți să primești.

Haosul general din aeroporturi a dat peste cap călătoriile în vara lui 2022. De la zboruri anulate până la bagaje pierdute, turiștii s-au confruntat cu o grămadat de „turbulențe” atunci când au ales să plece cu avionul. Chiar dacă nu ți s-a întâmplat ție, cu siguranță ai vreun cunoscut care te-a sunat ca să-și verse frustrările după un astfel de episod. 

Vezi și: Andreea Raicu a rămas fără haine în Grecia! Ce a fost nevoită să poarte tot concediul

Ce faci când compania aeriană ți-a pierdut bagajul în aeroport? Cum s-a ajuns aici 

„În timpul pandemiei, multe aeroporturi și companii aeriene au fost forțate să-și reducă forța de muncă ca reacție la restricțiile cu care se confrunta lumea", a declarat Alex Miller, fondator și CEO al companiei Upgraded Points, potrivit HuffPost.

„Acum, pe măsură ce aceste restricții au fost ridicate, oamenii călătoresc în număr mare din nou, iar aeroporturile și companiile aeriene se luptă să facă față valului de pasageri. Această combinație între o cerere crescută, cu un deficit de personal, îi face pe mulți călători să ajungă la destinație fără bagajele lor”, a adăguat acesta.

Sigur te interesează: Ce se întâmplă cu pasagerii care au cumpărat bilete de avion la Blue Air? Compania rupe, într-un final, tăcerea

Toți acești factori au făcut că o mulțime de călători să fie frustrați. Desigur, soluția cea mai simplă ar fi să împachetați mai puțin și să renunțați la bagajul de cală, dar pentru cele mai multe persoane această opțiune nu este convenabilă. Așadar, iată ce trebuie să faci dacă o companie aeriană îți pierde bagajul în aeroport!

Nu ți-a sosit bagajul în aeroport? Uite ce trebuie să faci imediat

Înainte de orice, primul sfat pentru orice persoană este să-și păstreze calmul. Nu va fi ușor, ținând cont de situația în care vă aflați, dar nu strică să trageți adânc aer în piept. Oricum, nervii nu vor face decât să uitați călătoria pe care tocmai ați încheiat-o. 

Cei care s-au întors din vacanță fără bagaje sau distruse trebuie să depună o reclamație la ghișeul de bagaje pierdute din aeroport. Ar trebui să vă uitați după semnul: “lost and found”.

Reclamația să conțină datele dumneavoastră de identificare și ale bagajelor înregistrate, precum și datele necesare identificării bagajului pierdut (tipul geamantanului, culoare, dimensiuni, etc), conform Centrului European al Consumatorilor  – ECC Romania. Nu uitați să faceți și o copie a reclamației, după ce ați completat-o.

„Reclamația ar trebui să includă, de asemenea, adresa curentă și informațiile de contact, astfel încât compania aeriană să vă poată contacta. De asemenea, trebuie să păstrați bonul sau orice referință/număr de urmărire pe care îl primiți de la biroul de bagaje pierdute”, a precizat Alex Miller, CEO al companiei Upgraded Points, conform sursei citate.

Când poți să ceri despăgubiri? Câți bani poți să primești dacă o companie aeriană ți-a pierdut bagajul

Dacă bagajul nu a fost găsit nici după 21 de zile de la data reclamației, acesta este declarat pierdut. Din acel moment aveți dreptul la despăgubiri ce constau în contravaloarea bagajului, a obiectelor din interior și a celor de strictă necesitate achiziționate pentru a le înlocui pe cele pierdute. 

„Dacă bagajele predate la check-in au fost pierdute, deteriorate sau au sosit cu întârziere, răspunderea îi revine companiei aeriene și aveți dreptul la o despăgubire de până la aproximativ 1 300 EUR. Însă dacă daunele au fost cauzate de un defect al bagajului, nu aveți dreptul la despăgubiri”, se arată pe site-ul europa.eu.

Un alt aspect important atunci când vorbim de un bagaj pierdut în aeroport este legat de modul în care-l primiți înapoi. Dacă acesta este deteriorat/distrus, veți face o reclamația imediat după descoperire, dar nu mai târziu de 7 zile de la data primirii bagajului. În acest caz aveți dreptul de a primi o sumă de bani care reprezintă contravaloarea obiectelor deteriorate/distruse.

Ce trebuie să faci dacă o companie aeriană îți pierde bagajul? Cele mai „întârziate” aeroporturi în vara lui 2022

În vara lui 2022, faptul că o companie aeriană îți poate pierde bagajul reprezintă doar una dintre probleme. O alta este legată de întârzieri și anulări ale zborurilor.

Cunoscuta publicație Bloomberg a analizat toate datele și a stabilit care sunt cele mai periculoase 10 aeroporturi care pot strica vacanța în Europa din cauza întârzierilor. Pe listă se găsesc și unele dintre cele mai populare destinații ale românilor.

În mod surprinzător, în luna iulie, Aeroportul Otopeni s-a aflat pe locul trei în topul celor mai bune aeroporturi privind plecările la timp. La polul opus se află câteva locații iubite turiști. Iată lista aeroporturilor care vă pot perturba călătoria:

  • 1. Aeroportul Bruxelles (BRU) Bruxelles, Belgia - 72% curse întârziate, 2,5% anulate
  • 2. Aeroportul Internațional Frankfurt (FRA) Frankfurt, Germania - 68% curse întârziate, 7,8% anulate
  • 3. Aeroportul Eindhoven (EIN) Eindhoven, Olanda - 67% curse întârziate, 1,8% anulate
  • 4. Aeroportul Luton (LTN) Londra, Regatul Unit - 66% întârziate, 2,7% anulate
  • 5. Aeroportul Internațional Liszt Ferenc (BUD) Budapesta, Ungaria - 65% întârziate, 2,1% anulate
  • 6. Aeroportul Lisabona (LIS) Lisabona, Portugalia - 65% întârziate, 4,8% anulate
  • 7. Aeroportul Charles De Gaulle (CDG) Paris, Franta - 62% întârziate, 3,1% anulate
  • 8. Aeroportul Schiphol (AMS) Amsterdam, Olanda - 61% întârziate, 5,2% anulate
  • 9. Aeroportul Coasta de Azur (NCE) Nisa, Franța - 60% întârziate, 3,4% anulat
  • 10. Aeroportul Gatwick (LGW) Londra, Regatul Unit - 59% întârziate, 1,4% anulate

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!  

Mai multe