Povestea cutremurătoare a zborului 243. Cum s-a transformat o călătorie obișnuită într-un coșmar

14 octombrie 2023 8:45   Fapt divers

Pe data de 28 aprilie 1988, Boeing 737-297 Aloha Airlines opera zborul AQ 243 de pe Aeroportul Internațional Hilo din Hawaii cu destinația Honolulu, cu 5 membri ai echipajului și 90 de pasageri la bord. Însă, ce trebuia să fie o călătorie obișnuită, s-a transformat într-un coșmar. La câteva minute după decolare, avionul a pierdut brusc o parte semnificativă a structurii fuzelajului.

În istoria dezastrelor aeriene, există și povestea cutremurătoare a Zborului 243 al Aloha Airlines. Într-o zi aparent obișnuită, pe 28 aprilie 1988, Zborul 243 a decolat de pe Aeroportul Internațional Hilo din Hawaii cu destinația Honolulu. În avionul de tip Boeing 737 se aflau 90 de pasageri și 5 membri ai echipajului. Nimic neobișnuit nu a fost observat în timpul inspecției înainte de zbor. În timpul decolării și ascensiunii, totul a decurs ca de obicei.

Însă, la aproximativ 13.48, când avionul a atins o altitudine de zbor de 7.000 de metri, o parte a fuzelajului s-a rupt, generând o decompresie explozivă. Pasagerii se uitau în sus și vedeau practic cerul. Din fericire, datorită faptului că toți purtau centuri de siguranță, niciunul nu a căzut din avion, dar nu putem spune același lucru și despre însoțitoarea de bord. Clarabelle Lansing, în vârstă de 58 de ani, a fost pur și simplu aspirată, iar trupul său nu a mai fost găsit niciodată.

Zborul 243, ziua în care fuzelajul unui avion a explodat în aer

La 12 minute după accident, avionul a aterizat în siguranță în Honolulu, iar 94 din 95 de persoane au supraviețuit (90 de pasageri și 5 membri ai echipajului), iar dintre aceștia, 65 au fost răniți, 8 fiind în stare gravă.

Potrivit investigațiilor ulterioare, accidentul a fost provocat de uzura metalelor ce alcătuiau fuzelajul, rezultată ca urmare a numărului considerabil de cicluri de zbor. Totodată, din cauza întreținerii și a expunerii continue la mediu litoral, caracterizat prin prezența sprii și a umidității ridicate, problema s-a accentuat. Aceea a fost a 9-lea cursă a zborului 243, în acea dimineață de 28 aprilie 1988.

Mai multe