Secretul din spatele sloganului „Just do it”. Incredibil cine a inventat această expresie
„Just do it” este unul dintre cele mai populare sloganuri din toate timpurile și aparține companiei americane Nike. Cu toate acestea, puțini sunt cei care știu cine a inventat sloganul și care este povestea din spatele acestei formule.
„Just do it”, inventat de un condamnat la moarte
Creierul din spatele sloganului „Just do it” a fost Dan Wieden, mai exact, cofondatorul firmei de publicitate Wieden and Kennedy, potrivit publicației străine Businessinsider.com. Americanul a avut primul client în 1988, când a infințat compania de publicitate Nike. Ulterior, acestuia i s-a cerut să creeze un slogan specific și simplu, urmând ca el să aleagă „Just do it”.
De-a lungul timpului, multă lume s-a întrebat de unde s-a inspirat Dan Wieden atunci când a ales un astfel de slogan. Ei bine, acesta a acordat un interviu publicației Design Indaba și a explicat că propoziția a fost inspirată din ultimele cuvinte ale unui deținut condamnat la moarte. Cel care avea de înfruntat o executare a spus: „You know, let’s do it”, în traducere: „Știi, hai să o facem”.
„Nu mi-a plăcut chestia asta cu „Știi, hai să o facem”, așa că am schimbat un pic”, povestea Dan Wieden, care a decedat în 2022, la vârsta de 77 de ani.
Deși sloganul a prins rădăcini dintr-o întâmplare înspăimântătoare, a reușit să aducă firma de publicitate Wieden și Kennedy pe culmile succesului. Mai mult, compania Nike a avut numai de câștigat de pe urma acestui slogan. De-a lungul anilor, compania americană a ajuns la un profit colosal. De exemplu în 2020 a câștigat 2,54 miliarde de dolari la nivel mondial.
De unde provine numele companiei Nike
Compania Nike a apărut inițial pe piață ca Blue Ribbon Sports, iar fondatorii ei au fost Bill Bowerman și Phil Knight. Ulterior, în anul 1978, Blue Ribbon Sports a devenit Nike, iar acest nume provine din limba greacă, făcând referire la zeița greacă a victoriei.
Nike apare mereu în ipostaze victorioase, cum ar fi în picturi în care plutește cu aripile larg deschise deasupra câștigătorului unei competiții. De asemenea, Nike se aseamănă cu Atena, fiind astfel, descrisă ca o Atena cu aripi.
Chiar dacă la început trebuia să poarte numele de „Dimension 6”, fondatorii au decis să rămână la varianta de Nike, întrucât numele era mai simplu și mai scurt.
Important de menționat este și faptul că primul sportiv care a semnat un contract de promovare cu compania Nike a fost tenismenul Ilie Năstase. Acest lucru s-a întâmplat în anul 1972.