Clienții Wizz Air, păcăliți pentru a scoate mai mulți bani din buzunar. Motivul pentru care compania este cercetată de Comisia Europeană
A fost demarată o investigație cu privire la 20 de companii aeriene, printre care și Wizz Air. Comisia Europeană și autoritățile UE pentru protecția consumatorilor spun că aceste companii au indus în eroare clienții cu privire la declarațiile de mediu, scrie adevărul.ro.
Anchetă împotriva a 20 de companii aeriene
Comisia și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor iau măsuri împotriva a 20 de companii aeriene pentru practici înșelătoare de dezinformare ecologică. Potrivit aeroportul.hu, cele 20 de companii aeriene sunt Air Baltic, Air Dolomiti, Air France, Austrian, Brussels Airlines, Eurowings, Finnair, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, SAS, Swiss, TAP, Volotea, Vueling și Wizz Air.
Acțiunea vine ca urmare a unei plângeri depuse în iunie 2023 de către organizația europeană a consumatorilor BEUC și este condusă de autoritățile de supraveghere din Belgia, Olanda, Norvegia și Spania.
Potrivit plângerii, aceste companii aeriene spuneau că emisiile de CO2 cauzate de un zbor ar putea fi compensate prin proiecte climatice sau prin utilizarea de combustibili sustenabili, pentru care pasagerii ar putea contribui prin plata unor taxe suplimentare.
Ce spun oficialii Comisiei Europene
„Autoritățile sunt preocupate de faptul că practicile identificate pot fi considerate acțiuni/omisiuni înșelătoare, interzise în temeiul articolelor 5, 6 și 7 din Directiva privind practicile comerciale neloiale. La rândul lor, companiile aeriene trebuie să clarifice dacă aceste afirmații pot fi justificate pe baza unor dovezi științifice solide”, spun oficialii Comisiei Europene.
„Este o veste excelentă faptul că autoritățile din întreaga Europă recunosc că, de fapt, consumatorii au fost păcăliți de practicile de greenwashing ale companiilor aeriene. Este inacceptabil faptul că acestea au ademenit consumatorii să compenseze emisiile generate de zborurile lor, uneori cu un preț ridicat”, a declarat Monique Goyens, directorul general al BEUC.
Wizz Air, 30 de zile la dispoziție pentru răspuns
Wizz Air și celelalte 19 companii aeriene au la dispoziție 30 de zile pentru a oferi un răspuns și pentru a propune măsuri pentru a rezolva problemele. Ulterior, Comisia Europeană va organiza o întâlnire cu Cooperarea pentru Protecția Consumatorului și companiile aeriene pentru a discuta soluțiile. În cazul în care aceste companii nu iau măsurile necesare, Comisia Europeană poate impune sancțiuni.