Ultimele cuvinte ale echipajului Titan, înainte ca toată lumea să moară. Submarinul a făcut implozie în 2023

16 septembrie 2024 19:20   Internațional

Agenția Federală a Pazei de Coastă a SUA a organizat luni o audiere cu privire la dezastrul submarinului Titan, care a explodat în timp ce se îndrepta către epava Titanicului.

În acest tragic eveniment din iunie 2023, toate cele cinci persoane aflate la bord, inclusiv fondatorul OceanGate, Stockton Rush, și-au pierdut viața.

În cadrul audierii au fost prezentate ultimul mesaj primit de la echipaj înainte de accident, precum și avertismente serioase care ar fi fost ignorate de conducerea companiei, relatează Sky News.

Paza de Coastă a SUA, agenția federală responsabilă cu securitatea maritimă și parte a Departamentului pentru Securitatea Internă, a prezentat luni o animație ce ilustra dezastrul submarinului Titan.

Implozia a avut loc pe 18 iunie 2023, ucigând toți cei cinci pasageri și declanșând o dezbatere globală despre viitorul explorării subacvatice private.

Zece foști angajați ai OceanGate vor depune mărturie în cadrul audierii din North Charleston, Carolina de Sud, care investighează dacă fapte penale ar fi contribuit la tragedie.

Ultimele cuvinte ale echipajului Titan Printre ultimele cuvinte auzite de la echipajul submarinului experimental Titan, în timp ce se îndrepta spre epava Titanicului, au fost: „totul este bine aici”, conform unei reconstituiri vizuale prezentate la audiere.

Echipajul Titanului comunica prin mesaje text cu echipa de suport de pe nava Polar Prince. La un moment dat, legătura a fost pierdută, după mai multe întrebări din partea Polar Prince legate de adâncimea și greutatea submarinului în timpul coborârii.

Polar Prince a trimis ulterior mesaje repetate pentru a afla dacă Titanul mai putea vedea nava pe ecranul de la bord. Analizele anterioare au scos la iveală mai multe probleme legate de siguranță, cum ar fi dificultăți cu sistemul de eliberare a greutăților și bateriile.

În cadrul companiei OceanGate erau, la momentul tragediei, mai multe conflicte

Conflictele interne și dezvăluirile inginerului Tony Nissen Tony Nissen, inginerul responsabil cu verificarea și aprobarea echipamentelor submarinului, a mărturisit în legătură cu problemele de siguranță și tensiunile din cadrul companiei OceanGate.

El a fost unul dintre cei care au ridicat semne de întrebare privind integritatea structurii submarinului înainte de accident.

Nissen a fost concediat după ce a refuzat să aprobe casco-ul deteriorat pentru expediția din 2019 la Titanic. El a declarat că fondatorul OceanGate, Stockton Rush, l-a invitat la prânz și i-a spus că „fie el, fie eu trebuia să plecăm”, după o întâlnire cu consiliul de administrație. Rush ar fi adăugat: „Nu va fi vorba despre mine.”

Nissen a mai menționat că pilotul David Lochridge a întocmit un raport în 2018 în care exprima îngrijorări legate de casco-ul din fibră de carbon al submarinului, dar a fost concediat ulterior.

Casco-ul submarinului Titan nu a fost niciodată verificat de terți OceanGate l-a dat în judecată pe Lochridge, care a contracarat cu un proces împotriva companiei, susținând că raportul său „a identificat numeroase probleme care puneau grav în pericol siguranța”, dar a fost întâmpinat cu ostilitate și i s-a interzis accesul.

„Nu există cuvinte care să aline durerea familiilor afectate de această tragedie”, a declarat Jason Neubauer, de la Biroul de Investigații al Pazei de Coastă a SUA, care a condus audierea.

În cadrul audierii, oficialii Pazei de Coastă au mai declarat că Titanul a fost expus condițiilor meteo nefavorabile pe parcursul celor șapte luni în care a fost depozitat în 2022 și 2023. Casco-ul nu a fost niciodată revizuit de o terță parte, așa cum este procedura standard.

Mai multe