Cum a reușit un gălățean să învingă Electrica, după ce a întâmpinat probleme uriașe cu facturile la energie: „Citiți, că vă vine și vouă rândul!”

29 august 2023 16:05   Național

O poveste incredibilă s-a petrecut în Galați, unde un bărbat a reușit să câștige o „luptă” cu Electrica! Gălățeanul susține că această companie a încercat să îl înșele cu o factură falsă, în valoare de mii de lei, iar apoi a încercat să îl intimideze pentru a o plăti!

Potrivit informațiilor oferite de către cei de la Adevărul, această poveste cu implicații extrem de îngrijorătoare privind integritatea unei companii de o asemenea anvergură ar fi început din martie 2022.

„În martie 2022 mi s-a defectat contoarul, iar eu i-am anunțat acest lucru. Ei aveau obligația legală, conform unui ordin ANRE din 2020, să efectueze citirea contoarului și să emită factură la maximum 3 luni o dată. Nu au făcut asta 6 luni.

Mi-au schimbat contoarul în august 2022, iar eu am primit facturi de regularizare bazate pe consumul mediu. După aproape un an, în iunie 2023, primesc factura corecție contoar defect cu un conținut stupefiant și evident ilegal - apar adăugate și lunile octombrie - noiembrie - decembrie 2021 - deci anterior defectării contoarului, luni pentru care eu deja plătisem conform unor facturi emise la timpul respectiv, iar pe lângă asta, toate lunile din acei ani - 2021 și 2022 sunt tarifate la tariful majorat, cel din toamna lui 2022”, a scris gălățeanul pe contul său de Facebook.

Potrivit acestuia, compania a încercat să îl umilească și să îi inspire teamă, pentru a plăti facture. Nici chiar cei de la Protecția consumatorului și ANRE nu au fost de ajutor, ignorând complet problema gălățeanului și sugerându-i să plătească factura.

Un gălățean a câștigat „lupta” cu Electrica

Se pare că inițial, compania îi cerea să pkătească 8.000 de lei, însă, prin perseverența sa, el a reușit să reducă această sumă impusă abuziv la 0!

„Ce am făcut - pe 26 iulie am făcut cerere de client Hidroelectrica iar pe data de 29 iulie eram deja aprobat, devenind client Hidroelectrica. Infrastructura de distribuție rămânea aceiași, fiind deservită de Electrica distribuție. Ca la schimbarea unui operator de telefonie, nu am fost nevoit să fac nimic, totul a fost online.

Apoi am achitat facturile pe care le știam corecte de la Electrica furnizare, ca să am sold zero la consumul real, citind indexul și calculând de la ultima mea factură plătită pe baza indexului. Ei bine, când ăștia și-au dat seama că m-au scăpat pintre degete și că au rămas cu o factură de 8.000 ron pe care nu o pot descărca în contabilitate au început să mă sune și să-mi vorbească frumos”, a declarat gălățeanul.

În cele din urmă, cei de la Electrica au dorit ca bărbatul să semneze o factură de zero lei! „Le-am spus că tocmai îmi confirmau că am fost victima unei încercări de înșelăciune prin factură de consum falsă”, a declarat acesta, indignat.

Mai multe