Cum comentează ministrul Turismului prețurile de pe litoralul românesc

1 mai 2022 12:42   Național
Ultima actualizare:

Prețurile practicate pe Litoralul românesc au fost mereu subiectul unor discuții aprinse, în rândul autorităților sau al clienților.

Fie că discutăm despre prețurile cazării sau al celorlalte servicii specifice, în România, prețurile au urcat de la an la an. Calitatea tuturor serviciilor, însă, a lăsat mereu loc de mai bine. A devenit, astfel, o loterie pentru turiștii care au ales să își petreacă vacanțele și, implicit, să își cheltuiască banii pe litoralul autohton.

A venit rândul actualului ministru al turismului să comenteze situația, iar răspunsul a fost unul surprinzător, chiar la debutul sezonului estival din 2022.

Citește și: De 1 Mai, litoralul a fost luat cu asalt! La munte, salvamontiștii au recuperat turiști epuizați

Întrebat dacă i se par mari prețurile de pe litoral, el a replicat: „În anumite situaţii, da. Şi nu îmi explic cum o anumită parte dintre români preferă la anumite preţuri, în anumite locaţii, să meargă în concediu. Concluzia mea e doar că îşi permit că altfel nu înţeleg”, a declarat Cadariu, la Prima TV.

Calitatea serviciilor de pe Litoral a „gonit” turiștii 

Cu siguranță, serviciile care nu se ridică la nivelul costurilor percepute clienților au determinat, an de an, cât mai mulți turiști români să aleagă destinații din țările vecine.

Citește și: Super-captură a poliţiştilor Antidrog, pe Litoral, în zona unui festival!

De altfel, o altă problemă a turismului din România e reprezentată și de „brand-ul de țară”, acel concept tip umbrelă, care centralizează aspectele unice ale țării, constituind identitatea care atrage clienți în destinațiile turistice.

Revine „Frunza lui Udrea” ca logo al brandului de țară

Brand-ul de țară a fost lansat de fostul ministru, Elena Udrea și, din punct de vedere grafic, logo-ul era concretizat sub forma unei frunze și a conceptului „Grădina Carpaților”. Celebra „frunză a lui Udrea”, însă, a fost uitată, nemaifiind utilizată.

Este logo şi brandul de ţară al României. La vremea respectivă s-au cheltuit 30 milioane de euro, bani europeni, prognoza fiind pe 70 de milioane, dar diferenţa nu s-a mai cheltuit. S-au cheltuit 30 milioane de euro pentru a decide, pentru România, un logo, un brand de ţară şi acţiuni de promovate. Mă întreb de ce de 10-12 ani un bun al României nu este folosit. Am făcut două demersuri”, a mai spus Cadariu, pentru Prima TV.

Cadariu a spus că a fost emis un ordin în care s-a instituit obligativitatea ca toate structurile de primire turistică din România, cele aproximativ 18.300 clasificate, să aibă obligația de a afişa logoul şi brandul.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!

Mai multe