Podul peste Dunăre a fost inaugurat: „E un motiv de mândrie națională”

6 iulie 2023 6:26   Național
Ultima actualizare:

Podul peste Dunăre de la Brăila a fost inaugurat joi, 6 iulie, și aduce o lungă serie de premiere pentru infrastructura din România. Este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea din Europa și cea mai înaltă construcție din țară

Update ora 15:45

Ciucă: Podul peste Dunăre, motiv de mândrie națională

Președintele Senatului a participat la inaugurarea podului peste Dunăre, ocazie cu care a afirmat că îndeplinirea obiectivului reprezintă un „motiv de mândrie națională”. Ciucă a subliniat că podul este cel mai important proiect românesc de infrastructură de după 1989. Detalii aici

 „L-aș numi un pod al speranţei, un pod al unirii“ 

Cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România a fost inaugurat joi, 6 iulie 2023. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat că este un pod pe care l-ar numi un „pod al speranţei, un pod al unirii“. Detalii aici

„Cea mai amplă construcție ridicată în România în ultimele trei decenii“ 

Președintele României, Klaus Iohannis, a participat la inaugurarea podului peste Dunăre de la Brăila, cel mai important proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani. „Este una dintre cele mai ambițioase inițiative de modernizare a infrastructurii de transport din România”, a afirmat Iohannis. Detalii aici

Știre inițială. Chiar și așa, la podul de la Brăila va fi tăiată panglica, într-o ceremonie la care participă și președintele Klaus Iohannis, Marcel Ciolacu, Nicolae Ciucă, dar şi Sorin Grindeanu.

Podul va fi inaugurat joi, 6 iulie, la ora 11:00 şi va fi dat în trafic începând cu ora 13:00.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, a precizat într-o postare pe Facebook că podul construit peste Dunăre la Brăila că este proiectat să aibă o durată de viață de 120 de ani. El a menționat că șoferii nu vor plăti taxă de trecere în primii cinci ani.

Se discută despre podul de la Brăila de peste 40 de ani

Prima dată s-a discutat despre construirea unui pod peste Dunăre, în zona Brăila - Galați încă de la începutul anilor 80. Multă vreme, s-au purtat exclusiv cu privire la locul de amplasare a capătului de pe malul stâng: în județul Brăila sau în Galați, scrie digi24.

Lucrările au început, culmea, abia în 2018. Abia după trei ani, în 2021, pilonii de susținere înalți de 192 de metri erau gata și începea montarea cablurilor de susținere. Cablurile de ancorare au o greutate de aproximativ 6.700 de tone.

Lungimea totală a cablurilor folosite este de 80.000 de kilometri, suficient cât să înconjoare pământul de două ori. În primele luni ale anului trecut, podul a intrat într-o nouă fază de execuţie. Constructorii au început să monteze calea de rulare, iar blocurile metalice au fost aduse pe Dunăre şi ridicate cu macarale speciale.

Al treilea pod suspendat ca mărime din Europa

Fiecare dintre aceste blocuri metalice are o lățime de 37 de metri și cântăreşte aproape 250 de tone. Cele 86 de tablierele au fost făcute la șantierul naval din Brăila. În martie anul acesta a fost turnat primul strat de asfalt, iar după trei luni rezistența podului și siguranța traficului au fost testate cu 60 de camioane, încărcate fiecare cu câte 40 de tone.

Podul, care are o lungime 1974 de metri, este cel mai mare din România și al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa. De asemenea, este prima cale rutieră care leagă Moldova de Dobrogea şi, conform estimărilor, va fi tranzitat zilnic de 5.000 de maşini.

Mai multe