Record de numere de telefonie portate, în 2023. Cum au ales să se împartă clienții Orange, Vodafone și Digi

19 ianuarie 2024 20:17   Național

Clienții nemulțumiți de operatorii de comunicații și-au mutat, în 2023, peste 1,5 milioane de numere de telefon în alte rețele unde au primit un preț mai bun, transmit cei de la ANCOM. RCS&RDS este operatorul care a primit cele mai multe numere atât de telefonie mobilă, cât și de fixă, scrie adevărul.ro.

Recorduri la portările pe lună

Anul trecut a continuat tendința de creștere a volumului de numere de telefon portate, fiind stabilit un nou record de portări, de la lansarea, în 2008, a serviciului de portabilitate, care permite utilizatorilor să-și păstreze numărul de telefon atunci când își schimbă operatorul de comunicații.

Recorduri au fost înregistrate și în ceea ce privește numărul mediu de portări pe lună, acesta atingând valoarea de 128.439. Cele mai multe portări, de peste 140 de mii, au fost realizate în lunile martie și noiembrie 2023.

RCD RDS, cele mai multe numere portate

În procesele de portare desfășurate în 2023 au fost implicați 37 de furnizori de telefonie fixă şi mobilă. Din totalul portărilor aferente anului trecut, 87% au fost realizate de către utilizatori – persoane fizice și 13% de către persoane juridice.

Din totalul numerelor de telefonie fixă, cele mai multe au fost portate în rețelele RCS&RDS (24.276 numere), Orange (13.344) și Vodafone (11.903). Din totalul numerelor fixe portate în 2023, 11.313 au fost numere independente de locație, numere cu acces gratuit și numere cu tarif special.

Noi reguli cu privire la portare

Pe parcursul anului trecut ANCOM a primit 450 de petiții privind portarea numerelor de telefon, utilizatorii semnalând în special aspecte legate de anularea proceselor de portare, în contextul în care au fost reofertați de către furnizorii la care intenționau să renunțe, precum și rezilierea contractului aferent numărului de telefon alocat inițial provizoriu.

Amintim că, începând cu data de 15 august 2023, în eventualitatea în care procesul de portare nu se finalizează, furnizorul acceptor trebuie să ceară abonatului, în termen de 30 de zile de la ultima zi din intervalul de portare, acordul pentru continuarea relației contractuale prin intermediul numărului de telefon alocat provizoriu, în caz contrar contractul aferent acestui număr încetând de drept, fără niciun fel de formalități.

Citește întreg articolul pe adevărul.ro. 

Mai multe