Tot mai mulți șoferi lasă mașina cu avariile pornite. Cât timp este permis să oprești fără a primi amendă
Mulți șoferi fac această greșeală, atunci când se află la volan. Aceștia deja obișnuiesc să își lase mașina pe avarii oricând și oriunde, însă, poate fără să știe, încalcă prevederile Codului Rutier și pot riscă să aibă probleme serioase cu legea.
Este un fenomen destul de comun în țara noastră, însă poate avea consecințe destul de serioase, în unele cazuri. Șoferi din întreaga Românie obișnuiesc să își lase mașina pe avarii, chiar și atunci când blochează alte vehicule parcate, se află pe trecerile de pietoni, dublează mașinile parcate, sau, în cele mai extreme cazuri, chiar blochează o bandă de circulație.
Însă, poate că nu toți șoferii știu că legislația din țara noastră explică foarte clar unde putem opri cu mașina, fără să luăm amendă de la polițiști. Iar avariile nu sunt menționate deloc în Codul Rutier, așa că șoferii din țara noastră trebuie să fie atenți să nu încalce legea fără să știe.
Șoferii riscă să primească amenzi usturătoare
Practic, legea din țara noastră spune clar că orice șofer care își lasă mașina pe avarii în zone unde există indicatoare de „Oprirea interzisă”, sau de „Staționarea interzisă”, pot fi amendați pe loc de către polițiști, în cazul în care autoturismul nu are nicio defecțiune tehnică care să împiedice deplasarea.
În plus, tot în Codul Rutier mai este menționat și faptul că este considerată imobilizare voluntară a unui vehicul pe un drum public pe o durată de maxim 5 minute. După ce acest prag este trecut, imobilizarea începe să fie considerată staționare.
Mulți șoferi fac această greșeală
De asemenea, tot în Art. 63 al Codului Rutier mai este menționat faptul că imobilizarea vehicului atunci când este necesară îmbarcarea, ori debarcarea, unei persoane nu este considerată oprire, dacă circulația nu este perturbată.
Codul Rutier din țara noastră explică șoferilor faptul că pot folosi luminile de avarie atunci când mașina este imobilizată, în mod involuntar, pe carosabil, atunci când autovehiculul se deplasează atât de lent încât devine un pericol, dar și atunci când este remorcat.