Turbulenţe şi la Tarom! Compania riscă să intre în insolvență
Compania aeriană de stat Tarom are datorii totale de 1,5 miliarde de lei, potrivit informaţiilor furnizate pentru „Adevărul”, suma datorată Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) fiind de 149 de milioane de lei. În ultimele zile au apărut zvonuri că CNAB ar lua în calcul să ceară insolvenţa Tarom din cauza datoriilor.
Situaţia financiară a Tarom ridică multe probleme, având în vedere cei peste 10 ani de pierderi consecutive. „Valoarea datoriilor curente ale Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene Române TAROM, calculată la sfârşitul lunii iunie 2022, depăşeşte suma de 1,5 miliarde lei”, au declarat reprezentanţii companiei aeriene pentru ”Adevărul”.
Citește și: Vești noi pentru pasagerii afectați de anularea zborurilor. Mesajul celor de la Tarom
Compania de stat se află în proces de restructurare şi reorganizare
„O parte din măsurile incluse în plan sunt în derulare, cum ar fi aspectul restructurării de personal (finalizată în proporţie de 95%), vânzarea de aeronave (4 aeronave Boeing B737-300 s-au vândut în cursul lunii septembrie, urmând ca în ultima parte a acestui an să fie scoasă la licitaţie flota de aeronave ATR 42-500 (7 aeronave). Şi alte elemente sunt în implementare sau pre-implementare, cum ar fi optimizarea comercială a companiei, fructificarea bunurilor imobile ale companiei prin închiriere sau externalizarea serviciilor tehnice. TAROM îşi menţine obiectivul de-a trece pe profit în următorii ani”, precizează conducerea TAROM.
Nu rata nici: Se anunță schimbări majore, în plin sezon estival! Sorin Grindeanu tună și fulgeră la adresa TAROM: „Nu mai merge”
Surse din cadrul Companiei Aeroporturi Bucureşti precizau la 26 septembrie că ar lua în calcul încetarea prestării serviciilor către Tarom, dar şi iniţierea acţiunilor judiciare privind insolvenţa companiei aeriene.
Hai să afli: Un avion Tarom era să fie avariat de o dronă, la Chișinău
„Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) va discuta varianta de suspendare a prestării oricăror servicii către operatorul naţional aerian TAROM până la atingerea unui plafon de 50 milioane lei sau a unei alte valori care să fie decisă de către CA, ca şi iniţierea de acţiuni judiciare pentru recuperarea sumelor indicate că ar fi datorate de către TAROM, inclusiv, dacă este cazul, cu formularea unei cereri de declanşare a insolvenţei operatorului naţional”, conform profit.ro.
Totodată, compania, care înregistrează pierderi de mai bine de 13 ani, se află în imposibilitatea de a accepta revendicările Sindicatului Unit TAROM (SUT), care ameninţă cu greva de avertisment.
Propunerea conducerii companiei este majorarea valorii tichetelor de masă de la 10 la 30 de lei şi acordarea unor majorări salariale către categoriile prioritare de salariaţi, în limita fondului de salarii aprobat prin bugetul de venituri şi cheltuieli aferent anului 2022.
Blue Air nu va relua zborurile nici pe 10 octombrie
Operatorul aerian low-cost Blue Air nu va relua zborurile din 10 octombrie, însă anunţă că se află în discuţii cu potenţialii investitori.
,,Multiplele dificultăţi financiare şi operaţionale, generate de pandemia COVID-19 s-au făcut simţite într-o manieră severă la nivelul tuturor companiilor aeriene, însă cu şi mai mare intensitate de către companiile aeriene regionale private care se luptă pentru supravieţuire. În pofida acestor greutăţi şi a altor elemente adverse, Blue Air face tot posibilul pentru a îşi relua operaţiunile de zbor. În acest scop, Blue Air se află în prezent în discuţii cu potenţialii investitori, creditori şi Guvernul României pentru a-şi restructura profilul de capital, astfel încât să poată reîncepe operaţiunile aeriene”, transmit reprezentanţii companiei.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!