10 metode simple de a reduce risipa alimentară

Ca și cum nu ar fi fost suficientă criza sanitară generată de pandemie, în ultimii doi ani, acum a venit peste noi un război. Efectele asupra economiei vor fi dramatice. Deja multe produse alimentare și bunuri de consum s-au scumpit. Nu strică, așadar, să învățăm să mai strângem puțin cureaua și să facem economii.

image

Respectă hrana, redu risipa și vei face, în același timp, economii la bugetul familiei! Nu zice nimeni să renunți la alimentele de calitate, să faci foamea, ci doar să îți gestionezi mai bine lista de cumpărături, astfel încât să nu mai aterizeze nimic în coșul de gunoi. Pentru asta, ține cont de următoarele 10 recomandări!

1.      Ia doar strictul necesar

Nu are rost să faci stocuri care să expire. Am fost cu toții martori, recent, la îmbulzeala de la standurile cu ulei sau din benzinării. Ce credeți, mulți dintre cumpărători încercau, a doua zi, să returneze marfa achiziționată în exces. Autoritățile dau asigurări că țara noastră dispune de toate resursele necesare și nu va exista penurie în magazine.

2.     Fă lista de acasă

Înainte de a pleca la cumpărături, verifică ce lipsește, de ce ai nevoie. Fă de acasă o listă și nu te abate de la ea.  În felul acesta, eviţi să cumperi alimente pe care deja le ai. Nici nu cumperi mânat de pofta de moment.

image

3.     Momentul pentru a merge la cumpărături

O regulă generală este să nu faci cumpărături atunci când îţi e foame. De obicei, dacă intrăm în supermarket cu stomacul gol, foamea şi pofta ne împing să cumpărăm mai mult decât avem nevoie.

4.     Nu te lăsa cucerit de promoții

Magazinele fac zilnic promoţii, propunându-ţi preţ mai mic la achiziţionarea a două sau mai multe produse. Rezistă tentaţiei de a lua „chilipirul”. Dacă nu ajungi să consumi toate acele produse, mai mult pierzi decât câştigi.

5.     Primul cumpărat, primul consumat

Acasă, aplică principiul pe care-l folosesc magazinele numit FIFO (înseamnă First In – First Out = primul intrat, primul ieşit). Mai exact, dacă ai două borcane de iaurt cumpărate în momente diferite, consumă-l mai întâi pe cel care urmează să expire primul. Când despachetezi sacoşa de cumpărături, mută produsele vechi în partea din faţă a frigiderului şi pune-le pe cele noi în partea din spate.

6.     Verifică periodic valabilitatea alimentelor

Reglează temperatura frigiderului tău între 1 şi 5 grade Celsius şi verifică periodic valabilitatea alimentelor. Gândeşte-te în ce reţete le poţi integra pe acelea care mai au puţin şi expiră.

7.     Congelează surplusul

Congelează surplusul de legume, fructe sau carne rămase de la pregătirea mesei şi foloseşte-le pentru viitoarele feluri de mâncare.

8.     Nu găti porții prea mari

Porţionează corect ingredientele înainte de a pregăti o reţetă, ca să nu gătești mai mult decât poți consuma. Dacă totuşi îţi rămâne mâncare, nu o arunca, integreaz-o cu alte alimente, la următoarea masă.

9.     Totul la vedere

Foloseşte recipiente transparente atunci când depozitezi mâncare gătită, ca să nu uiţi de ea şi să o vezi cu uşurinţă atunci când scotocești după „ceva bun”.

10.   Metoda de depozitare

image

Cel mai des aruncăm fructe și legume care se strică în frigider. În primul rând, ia de la piață porții mici, nu trebuie să te lași convins de vânzătorul care te îmbie cu mai mult. Apoi, depozitează-le corect: pune verdeața în borcănașe cu apă, să nu se pălească, salata în pungi de plastic sau cutii, roșiile trebuie să stea într-un loc răcoros din bucătărie - dar nu în frigider - la fel și cartofii și ceapa.

Puteţi urmări ştirile Click! pe Google News, Facebook și Instagram.

image
image
image
image
image
image
horoscop, zodii, stres jpg
horoscop bilunar shutterstock 2091062710 jpg
image png
horoscop sanatate jpg
horoscop jpeg
image png
horoscopul zilei de 25 februarie jpg
image png
image
actualitate.net
image
actualitate.net