Au început promoțiile de iarnă. Cum profiți cu adevărat de reducerile din magazine

Ultima actualizare:

Ianuarie este luna promoţiilor, iar dacă vrei să-ţi împrospătezi garderoba, acum poţi să-ţi cumperi produsele dorite la preţuri accesibile. Dar şi aici trebuie să fii atent la preţuri, la falsele reduceri, la micile trucuri la care apelează comercianţii pentru a-şi vinde marfa. ANPC a întocmit un set dereguli şi recomandări de care e bine să ţii cont când mergi la „vânătoare” de chilipiruri.

Verifică dacă reducerea e reală 

O reducere de 45%, anunţată sus şi tare pe afişe, la intrarea în magazin, te tentează să intri, însă nu uita să verifici dacă ea e reală. „În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală, dacă preţul afişat este cel facturat. La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul «3 la preţ de 2», trebuie să verifice preţul individual al produselor (care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare), pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional. Sfătuiesc consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară”, a declarat pentru Agerpres Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului. Acesta mai spune că orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie să fie vizibil şi fără echivoc. „Asta se face fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile «preţ nou», «preţ vechi» lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lângă preţul vechi, barat. Orice vânzare cu preţ redus trebuie să fie însoţită de data de debut şi de durata ei, de valabilitatea reducerii”, a mai spus directorul ANPC.  

Cum te pot păcăli comercianţii 

Din experienţa anilor trecuţi, comisarii ANPC au observat o mulţime de practici înşelătoare: 

  • Prezentarea într-o formă ambiguă a promoţiilor. 
  • Erau anunţate reducerile „de până la 50%”, dar în magazin nici un produs nu ajungea la acest discount. 
  • Mizând pe faptul că oamenii nu stau să calculeze, comercianţii trec pe etichetă reduceri de 30% sau 50%, în timp ce ele sunt de 29%, respectiv 49%. Chiar dacă nu pare mult, aceste lucruri contează. 
  • „S-a constatat practica înşelătoare prin expunerea la vânzare a unor produse aflate în soldare, în anumite zone ale magazinului, semnalizate prin afişe de genul «Totul la 39,9 lei», sau «Totul la 49,9 lei», sugerându-se ideea că toate produsele din zonele respective au preţul indicat. În realitate, fiecare produs de acolo avea alt preţ pe etichetă”, a punctat Paul Anghel. 

Trucuri pentru cumpărături inteligente 

Să profiţi de discounturi şi să faci economii ţine nu doar de comerciant, ci şi de propriile alegeri. Creatoarea de modă Sonia Trifan are câteva sugestii şi recomandări. 

  • Nu te lăsa purtat de mirajul reducerii. Multe persoane cumpără produse de care nu au neapărată nevoie, pentru simplul motiv că au o reducere mare şi că sunt un „chilipir”, mergând pe principiul „poate prinde bine”. Ei bine, în stilul acesta ajungi să dai banii pe lucruri ieftine, care nu ţi se potrivesc cu adevărat, şi să rămâi, până la urmă, fără produsele cu adevărat necesare.   
  • Fiecare magazin se laudă cu cea mai mare reducere, de 50-60%. Evident, doar câteva produse sunt reduse atât de mult, restul au preţul mai mic doar cu 15-20%. Iar dacă produsul dorit încă e prea scump, poţi să mai aştepţi puţin, căci va mai scădea. Într-adevăr, riscul este să nu-l mai găseşti sau să nu mai fie mărimea ta. Trebuie să ştii că primele măsuri care se vând sunt M şi L, iar XS sau XL rămân până târziu pe stoc. 
  • Dacă vrei un anumit produs de firmă, caută-l şi la outlet-uri. Acolo sunt lucruri mai ieftine, din colecţiile trecute, reduse acum şi mai mult.  
  • Nu ai timp de alergat prin magazine? Cumpără online. Important e să-ţi cunoşti măsura la fiecare brand în parte. Nu lua haine pe care îţi vine greu să le schimbi sau care trebuie probate înainte.  

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințesa Caroline și Pierre Casiraghi cu soția Beatrice Borromeo, doliu în familia Casiraghi de la Monaco   Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
lidl jpg
profi1 jpeg
cna consiliul national al audiovizualului Foto Facebook jpg
masina electrica
padure tropicala jpg
mar negru jpg
Masline Pixabay jpg
ger naprasnic jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net