Cele mai urâte amintiri din istoria automobilelor. Erorile auto care au ucis oameni și cele mai periculoase mărci de mașini
De-a lungul anilor, marile companii auto ale lumii s-au aflat în scandaluri și procese răsunătoare. Erori de fabricație, de la ștergătoarele auto până la probleme majore privind motorul, au detreminat chemări masive de automobile înapoi în service. Companii, precum Ford, Toyota sau Volkswagen s-au confruntat cu procese și cu despăgubiri uriașe. Una dintre cele mai grave situații a cunoscut-o compania General Motors, căreia i s-au imputat 124 de decese din cauza unei erori la comutatorul de apridere.
Cele mai urâte amintiri din istoria automobilelor
10. Problema ștergătoarelor de parbriz la Volkswagen: 3,7 milioane de vehicule rechemate în 1972
În Statele Unite, Volkswagen Beetle și Volkswagen T2 au fost două dintre cele mai populare vehicule. La ănceputul anilor 70 șoferii au început să se plângă că ștergătoarele de parbriz se slăbesc, iar condițiile de condus devin dificile.
Ca răspuns, Volkswagen a emis o rechemare în service și a îndemnat proprietarii să-și verifice ștergătoarele și să le înlocuiască dacă este necesar. Cel mai scandalos aspect a fost că proprietarii au trebuit să plătească ulterior piese noi care erau necesare pentru a rezolva problema.
9. Suporturi de motor defecte la General Motors: 6,68 milioane de vehicule rechemate în 1971
8. Tragedie Ford Pinto: 1,5 milioane de vehicule au fost rechemate în 1978. Rechemarea Ford Pinto a fost citată și dezbătută în numeroase studii de etică în afaceri. 27 de decese au fost legate de vehiculul rechemat, deși unele estimări sunt mult mai mari
Ford a estimat costul retragerii la 20 de milioane de dolari. Mașina s-a vândut cu mare succes, iar ulterior s-a costatat un defect fatal care ținea de rezervor, iar riscul unei aprinderi era uriaș.
7. Cea mai scumpă rechemare: General Motors, 30 de milioane de vehicule rechemate în întreaga lume între 2006-2014. Compania a plătit despăgubiri în valoare de 2,5 miliarde de dolari pentru 124 de decese. Au fost probleme cu servodirecția, însă cea mai gravă situația se referea la comutatorul de aprindere care putea dezactiva sistemele de siguranță precum airbag-urile și asistența la frânare în timpul conducerii.
6. Comutatoarele periculoase ale geamurilor Toyota: 6,5 milioane de vehicule rechemate în 2015. Totuși, Toyota rămâne cel mai de încredere producător de automobile din lume.
5. Scandalul „Dieselgate” al Volkswagen: 11 milioane de vehicule rechemate în 2016. Volkswagen a fost prima comapnie auto care a fost amendată pentru nerespectarea cerințelor privind emisiile.
La începutul lui 2017, Volkswagen a pledat vinovat în Statele Unite. Aceasta a fost una dintre cele mai mari retrageri de automobile din istoria industriei auto europene, compania fiind amendată cu 40 de miliarde de dolari, potrivit Car Vertical.
4. „Accelerarea neintenționată”. Cele trei rechemari separate, dar legate de Toyota: 9 milioane de vehicule rechemate între 2009-2010.
Toyota a plătit 1,2 miliarde de dolari pentru ascunderea defectului mortal de „accelerare neintenționată”. Firma Safety Research & Strategies a descoperit peste 2.000 de cazuri de accelerare bruscă Toyota care au implicat 16 decese.
3. Scurtcircuitarea comutatoarelor de aprindere de la Ford: 22,7 vehicule rechemate în 1996. Ford a primit rapoarte despre 2.000 de incendii care ar fi putut fi declanșate de comutatorul de aprindere defect. Ford a cheltuit aproximativ 200 de milioane de dolari pentru a repara „siguranțele aprinse”.
2. Dezastru de transmisie Ford: 23 de milioane de vehicule ar trebui să fie rechemate (dar nu au fost) în 1980. NHTSA a primit 23.000 de plângeri cu privire la transmisiile Ford, inclusiv rapoarte despre 6.000 de accidente, 1.710 de răniți și 98 de decese. Cutia de viteze, proiectată de o companie americană, avea un defect de proiectare care putea face ca treapta de marșarier să se autoautoactiveze. Ford a reușit să evite rechemarea și a trebuit să afcă față la cel puțin 100 de procese.
1. Rechemare airbag Takata: peste 65 de milioane de vehicule rechemate până acum. Takata a fost unul dintre cei mai mari furnizori de airbag-uri și centuri de siguranță din lume, iar din cauza pierderilor uriașe a dat faliment.