Destinaţie de vacanţă inedită! Gara transformată în hotel de lux cucereşte vizitatorii!

Ultima actualizare:

Pe fundalul munților Pirinei înzăpeziți, în adâncul văii Aragonului, se află o clădire impunătoare și frumoasă. Vorbim despre Gara Canfranc, o gară abandonată, tranformată acum în hotel de lux, conform CNN.

Gara devenită hotel (FOTO: Barcelo.com)
Gara devenită hotel (FOTO: Barcelo.com)

Gara Canfranc a fost deschisă în anul 1928 pentru a folosi drept un nod feroviar, iar inaugurarea a fost însoţită de o ceremonie la care au participat atât regele Spaniei, cât și președintele Republicii Franceze. Actualul hotel este situat în Spania, dar nu departe de granița cu Franța. Proiectul arhitectural aparţine arhitectului spaniol Fernando Ramirez de Dampierre.

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, în Gara Canfranc au avut loc arestări, acte de spionaj și chiar trafic de aur, însă până în 1970 stația și-a închis porțile.

Gara a zăcut în adormire timp de zeci de ani, până când au început lucrările de transformare a clădirii într-un hotel operat de Barcelo Hotel Group. După ani de renovare, Gara Canfranc, devenită locaţie de lux și-a întâmpinat primii oaspeți în ianuarie 2023.Hote

Chiar și pe când era doar o ruină Canfranc a atras vizitatori: Zeci de fotografi s-au adunat de-a lungul timpului în frumoasa locaţie, dornici fiind să surprindă o parte uitată din istoria feroviară europeană. Iar acum când pur şi simplu, a reînviat gara hotel a căpătat o cu totul altă strălucire.

Din cauza faptului că este poziţionată aproape de frontieră, Franţa şi Spania au împărţit drepturile asupra gării. În prezent, aceasta este deținută de guvernul local Aragon din Spania, care a lucrat la procesul de regenerare a hotelului împreună cu Barcelo Hotel Group.

Gara Canfranc a jucat un rol activ în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, fiind martoră la momente de speranță și disperare.

Înainte de preluarea de către naziști a municipalității din Canfranc, gara a fost o poartă spre libertate pentru o mulţime de evrei europen, persecutați de regimul german.

Ramón Javier Campo Fraile, scriitorul din spatele proiectului heraldo.es/canfranc, care a câștigat premiul Premio Nacional de Periodismo Digital journalism în 2003, a vorbit cu cei de la CNN Travel în 2017 despre istoria Canfrancului.

„În primii ani ai războiului, între 1940 și 1942, mii de evrei au fugit cu trenul din Canfranc spre Lisabona și Statele Unite", a spus el, potrivit sursei citate. 

Printre cei care au fugit cu trenul din Canfranc, potrivit lui Campo Fraile, s-au numărat pictorii Max Ernst, care nu era evreu, dar și Marc Chagall. Artista de origine americană, Josephine Baker a tranzitat, de asemenea, gara.

Nu doar personalităţi marcante din lumea artei au trecut prin gară, ci şi spioni care s-au alăturat Rezistenței franceze antinaziste, transmiţând mesaje către țările aliate.

„A fost folosită și de Aliați, care au transmis informații Franței și Spaniei printr-o rețea de spionaj", a declarat primarul Sánchez Morales în 2017, potrivit CNN. 

Cu toate acestea, naziștii au preluat municipalitatea din Canfranc în noiembrie 1942 și au menținut controlul până în iunie 1944.

Astfel, încercările de evadare prin Canfranc au devenit mai dificile, iar stația a devenit locul multor arestări.

Canfranc a fost singurul municipiu spaniol ocupat de naziști, iar regimul a ştiut să îşi facă simțită prezența. Campo Fraile a declarat că peste 300 de persoane au fost arestate în timp ce fugeau spre Lisabona, în Portugalia, și au fost trimise în închisorile din Spania.

Trafic de aur în perioada nazistă

Ani dezile au circulat zvonuri cu privire la faptul că gara era un loc extrem de important în ceea ce privea traficul de aur nazist, iar în anul 2000 toate presupunerile au fost confirmate.

Campo Fraile a declarat pentru CNN Travel că un șofer de autobuz local a găsit dovezi care au dezvăluit că „86 de tone de aur nazist au trecut prin stație între 1942 și 1943":  „Am găsit mai multe documente în arhivele europene și americane care dovedesc că peste 100 de tone de aur au trecut prin zonă", a spus el, conform CNN.

Preţurile încep de la 182 de euro pe noapte

Ei bine, cei care vor să petreacă un sejur cu iz istoric trebuie să ştie că o noapte de cazare în gara hotel costă 182 de euro ca preţ de început şi se poate ridica chiar şi la 680 de euro. Hotelul dispune în prezent de 104 camere, iar la primul etaj se află centrul spa Wellness, cu o piscină încălzită și o zonă de fitness, precum și biblioteca, unde vă puteți bucura de un bar de cocktailuri unic în zonă, conform site-ului Barcelo.com. Mai mult, hotelul conţine mai multe restaurante şi bare unde clienţii se pot bucura de bunătăţi preparate din produse locale.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard Gere și Julia Roberts în Pretty Woman, Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
autostrada 5 jpg
cristela georgescu instagram jpg
oameni fericiti jpg
Orhidee roz jpg
demolare gara velenta oradea 01112024 1 jpeg
Nichita Stanescu jpg
Banner Târg Crăciun
Calatorie jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net