Greșeala comună făcută de șoferi. Titi Aur avertizează: „Nu e bine!”
În ceea ce privește condusului auto, siguranța este mereu o prioritate crucială, iar Titi Aur, cunoscut instructor de conducere defensivă, a subliniat o greșeală frecventă pe care majoritatea șoferilor o fac, punându-și astfel viața în pericol în cazul unui accident rutier.
Discuția se axează pe poziția mâinilor pe volan, un aspect esențial pentru reacții rapide și pentru evitarea rănilor grave în situații critice.
Până nu demult, ținerea mâinilor pe volan la 10 și 2 era recomandarea obișnuită. Totuși, această practică a evoluat în ultimii ani, în mare măsură din considerații legate de siguranță.
„Nu contează cum ții mâinile pe volan atâta timp cât mașina merge drept și ești cu o viteză relativ sigură. A nu se înțelege că nu trebuie să mergi cum se recomandă. Problema se pune că în orice moment poate să apară o situație specială, fie o gropiță, fie sare cineva în față, fie trebuie să ocolești ceva sau să ocolești un derapaj. Atunci chiar contează fiecare poziție a mâinilor".
„Mâinile pe volan ținute corect te ajută și te scot din situații delicate. Poziția corectă este importantă, iar că să ții mâinile corect pe volan trebuie să le ții cât mai mult în acea poziție, ca să devină gest reflex. Gestul reflex înseamnă că atunci când există o situație limită, nu mai stai să gândești, ci faci din reflex“, a explicat Titi Aur într-un interviu acordat DCNews.
Cum este corect să se țină mâinile pe volan
În prezent, majoritatea organizațiilor de siguranță rutieră și instructorii auto recomandă șoferilor să țină mâinile pe volan la 9 și 3, subliniind importanța acestei schimbări pentru prevenirea accidentelor cauzate de declanșarea neașteptată a airbag-urilor.
„În momentul unui impact, în afară de faptul că nu vei avea mâna într-o poziție corectă ca să controlezi și eventual să eviți impactul, mâna îți va fi adusă în față și te lovește în frunte, chiar și cu ceasul dacă porți ceas.
Airbag-ul este gândit să plece chiar dacă nu ai centura pusă, însă dacă între airbag și fața ta e o mână, nu e bine. În afară de faptul că te lovești la mână, te lovești foarte rău la față. Poziția corectă a mâinilor pe volan te face să controlezi mașina și să nu ajungi la impact, dar și în momentul unui impact beneficiezi de protecția airbag-ului“, a adăugat Titi Aur, subliniind importanța conștientizării corecte a poziției mâinilor pentru siguranța șoferilor.