Români, maximă atenție! La ce riscuri vă supuneți atunci când vă cumpărați mașini din Germania

Conform Asociației Automotive Intelligence, în țările europene, inclusiv România, anual sunt reînmatricuate în jur de două milioane de automobile second-hand din Germania. Reprezentanții asociației avertizează asupra faptului că, multe dintre aceste mașini își schimbă proprietarul într-un mod netransparent, acest lucru întâmplându-se și pe piața de la noi. 

Cei care-și cumpără mașini second hand importante din Germania își asumă riscuri. Foto: Click.
Cei care-și cumpără mașini second hand importante din Germania își asumă riscuri. Foto: Click.

„Există cumpărători de mașini second hand care nu pun la îndoială prețul mașinii"

Multe dintre mașinile la mâna a doua care sunt importate din Germania sunt vândute cumpărătorilor sub pretextul că aceștia ar primi automobilul direct de la proprietarul de peste hotare. „Există încă mulți cumpărători de mașini second hand care nu pun la îndoială prețul mașinii de care sunt interesați. Oamenii văd o mașină importată din Germania cu 200.000 de kilometri la bord care este scoasă la vânzare pentru mai puțin decât valorează chiar în țara sa de origine și cu toate astea încă se încumetă s-o cumpere", explică președintele AAI, citat de Adevărul.

Președintele AAI: „Ar trebui să fie clară situația și nimeni să nu dea curs anunțurilor"

Președintele AAI spune că, cei care achiziționează mașini second-hand din Germania nu se gândesc că nu are cum să fie acela prețul corect și că este ceva suspect. „Nu se gândesc la faptul că vânzătorul a avut cheltuieli de cumpărare plus cu importul vehiculului în România și totuși acesta este listat pentru o fracțiune din prețul la care se vinde același automobil în mod normal în Germania. Ar trebui să fie clară situația și nimeni să nu dea curs acelor anunțuri, dar există persoane care cred fiecare cuvânt pe care îl spune vânzătorul și ajung să cumpere astfel de mașini”, mai spune acesta.

Nu există o soluție pentru rezolvarea acestei probleme

Mai mult decât atât, după ce achiziționați un autovehicul sub prețul de piață, este foarte probabil că acel autoturism va necesita cheltuieli suplimentare. Așadar, chiar dacă reușiți să o cumpărați cu mai puțini bani, în cele din urmă costurile neprevăzute de întreținere pot pot crește costul total de deținere al mașinii la o valoare mult mai mare.

Germania este o țară foarte conservatoare, mai ales când vine vorba de protecția datelor. Cu toate acestea, dreptul cumpărătorului de a cunoaște toate datele problemei este mai important decât protecția oricăror informații non-personale despre mașinile aflate la vânzare. Așadar, într-o lume ideală, vânzătorul inițial al mașinii din Germania ar trebui să fie înregistrat în sistem și odată ce mașina este reînmatriculată în orice alt stat membru al UE, sistemul ar trebui să verifice dacă noul vânzător se potrivește cu cel din Germania. Este atât de simplu. Dar problema este că ar dura ani de zile pentru a convinge autoritățile să facă schimb de informații la nivel internațional”, - spune cu scepticism Matas Buzelis, președintele Asociației Automotive Intelligence.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Ruși pe aeroportul Vnukovo din Moscova după anunțul mobilizării FOTO Twitter
image
image
image
image
image
image
telefon ecran getty jpg
casa de marcat supermarket pexels jpg
gratii 1 jpeg
Sebastian Olariu si tatal lui FOTO Antena 3 Facebook jpg
istanbul pexels jpg
urangutan pixabay jpg
harta razboi ucraina steag drapel rusia europa shutterstock 2114384846 jpg
Nervos
image
actualitate.net
image
actualitate.net