Tăierea moțului este un obicei păgân? Ce spune părintele Calistrat despre această tradiție
Tăierea moțului este unul dintre cele mai populare obiceiuri practicate în rândul românilor ortodocși. Nu se întâmplă mai devreme de împlinirea unui an de zile a celui mic, nașii fiind cei care efectuează această procedură. Totuși, să fie oare tăierea moțului un obicei păgân? Ei bine, părintele Calistrat răspunde întrebărilor oamenilor și explică, de fapt, cum a luat naștere acest obicei, care este unul popular, nu păgân.
Invitat în cadrul emisiunii BZI Live, locul unde părintele Calistrat ține cele mai multe prelegeri despre viață și cum ar trebui trăită din punct de vedere religios, a fost abordat și acest subiect. Rămâi în continuare, alături de noi, pentru a observa mărturisirile făcute de părintele Calistrat despre acest obicei care datează din bătrâni.
Tăierea moțului, un obicei pur popular
Părintele Calistrat a devenit cunoscut în mediul online datorită intervențiilor sale în diverse emisiuni, unde merge pentru a le vorbi celor de acasă despre Cuvântul Lui Dumnezeu. Acesta abordează atât subiecte controversate, cât și subiecte care au legătură cu viața noastră de zi cu zi.
De această dată, părintele a menționat faptul că, tăierea moțului, nu este considerată un obicei păgân, ci unul popular. De asemenea, acesta a explicat și modul în care a luat naștere această tradiție.
„Nu (n.r. nu este un obicei păgân tăierea moțului). Este un obicei popular. Tăierea moțului se face la un an de zile, când propriu-zis, finuțul care împlinește un an de zile, sau finuța, ar trebui să meargă la biserică cu nașii, să fie împărtășită și să se facă o slujbă de mulțumire.
Aceasta a fost diluată, ușor ridiculizată din ierurgie liturgică, bisericească, transformată într-un obicei popular. Vin nașii acasă, se face o masă, ei iau cu forfecuța în semnul crucii... copilul până atunci nu se tunde, așa-i o regulă.
Însemnarea, luarea din păr - de fapt, propriu zis, când s-a luat din păr? Că el moțul s-a tăiat, dar noi nu știm; se tunde robul lui Dumnezeu, în numele Tatălui, al Fiului și al Sfântului DUh, în ziua botezului.”, a explicat părintele Calistrat.