O familie cu trei copii s-a trezit fără cazare în Grecia. Cum putem evita astfel de „țepe”, care au loc tot mai des!
O familie din România, cu trei copii, s-a trezit că a rămas fără cazare în Grecia, Thassos, după ce proprietarul pensiunii nu a mai onorat rezervarea făcută. Ajunși deja la locație, membrii familiei au început disperați să caute altă cazare. Așa a ajuns povestea și în mediul online, unde a primit un val de reacții. Iată cum te ajută legea în această situație!
Întâmplarea a fost povestită și pe rețelele de socializare, din dorința de a găsi cazare cât mai rapid. Pe grupul Forum Thassos, Ana Maria le-a cerut ajutor internauțior.
Vezi și: Locul secret al grecilor! Insula „unde nu se aud manele și «bemweurile» nu au intrare pe plajă”
Experiență neplăcută în vacanță în Grecia
„Bună ziua, vă rog să mă ajutaţi! Am ajuns în Limenas la cazare şi din păcate nu au onorat rezervarea, suntem cu trei copii mici, deci căutam cazare începând de astăzi până pe 3 august, avem nevoie de şase camere duble! Mulţumesc!”, a aceasta.
Postarea a stârnit un val de reacții, iar printre sfaturi și sugestii de cazare, membrii grupului au explicat că aceste situații devin tot mai dese, în special în Grecia, se pare. Cei mai mulți dintre ai eu dezvăluit că așa procedează proprietarii greci, de frica de a nu rămâne fără clienți.
Practic, promit cazarea mai multor persoane, ca în cazul în care cineva anulează, să nu piardă bani. Ce se întâmplă însă atunci când nimeni nu anulează și toate persoanele se prezintă la cazare?!
Mai mulţi internauți au întrebat ce e de făcut pentru a evita astfel de situații. Iată ce spune legea în vigoare!
Pe același subiect: Două turiste, păcălite în vacanța din Grecia! «Mi-a cerut să plătesc 600 de euro»
Cum pot fi evitate astfel de situații. Sfaturi care vă pot salva vacanța
Când vine vorba de astfel de situații, legislația din UE cu privire la drepturile consumatorului nu reglementează condiţiile şi consecinţele anulării unor servicii individuale, cum ar fi rezervările de cazare. Totul depinde de legislația națională a fiecărui stat.
Totuşi, turiştii pot contacta Centrul european al consumatorilor din ţara în care locuiesc care poate intra în legătură cu furnizorul de cazare sau platforma de rezervare în cauză.
Un sfat care v-ar putea salva însă vacanța este comunicarea cu proprietarul cu o zi înainte, pentru ca acesta să vă poată oferi o confirmare pe mail, pentru a nu bate drumul de pomană.
Iată și: Vacanța în Grecia devine mai scumpă! Cât vei plăti pentru feribot
De asemenea, trebuie să fiți întotdeauna atenți la informaţiile despre politica de anulare. Acestea apar pe platformele destinate rezervării cazărilor sau chiar și în confirmarea de rezervare. Orice platformă „serioasă” va avea la dispoziție și Serviciul Clienți pentru mai multe detalii.
În cazul în care pe site-ul platformei de rezervări apar anumite informații referitoare la politica de anulare, iar proprietarul are altă variantă, trebuie să semnalați acest lucru și să insistați să vi se ofere serviciul pe care l-ați solicitat și pentru care ați plătit.
De asemenea, în astfel de cazuri, în care proprietarul anulează sau nu onorează rezervarea, există politici de despăgubire, care trebuie să apară stipulate tot pe site-ul de unde ați cumpărat serviciul. Orice tentativă de înșelăciune trebuie raportată.
Unde putem să sunăm?
Drepturile dumneavoastră în calitate de consumator depind, din păcate, de legislaţia naţională a statului în care ați ales vacanța: circumstanțe extraordinare, tipul de contract şi termenii acestuia, politica de anulare declarată de prestatorul de servicii (de exemplu, dacă rezervarea este sau nu rambursabilă).
Totuși, în conformitate cu legislația din UE, comercianții au obligația de a informa corect clienții cu privire la politicile pe care le practică și de a-și respecta termenii.
În cazul în care furnizorul de servicii de cazare nu onorează ceea ce a promis, puteţi contacta Centrul european al consumatori din ţara în care locuiţi, chiar dacă rezervarea a fost făcută într-un stat stat. Centrul poate intra, la nevoie, în legătură cu furnizorul de cazare sau platforma de rezervare care v-a creat probleme și poate media situația.
Citește mai mult pe Adevărul!
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!