Aeroportul de care se tem toţi piloţii. Unde se află și de ce produce spaimă

Aeroportul Internaţional Bhutan Paro este considerat cel mai dificil de către piloţii din întreaga lume. Din punct de vedere tehnic, aterizările pe pista de aici sunt extrem de periculoase. Există doar 50 de piloţi care port ateriza în siguranţă aici, iar aceştia au avut parte de instruire specială.

Aeroportul Internaţional  Bhutan Paro are  o singură pistă, de 2 km. SURSA FOTO: Wikipedia.org/X
Aeroportul Internaţional Bhutan Paro are o singură pistă, de 2 km. SURSA FOTO: Wikipedia.org/X

Aeroportul şi condiţiile dificile în care se ajunge aici nu au făcut decât să se adauge la misterul din jurul ţării Bhutan, un regat himalayan de aproximativ 800.000 de oameni. Condiţiile unice de a zbura în Paro înseamnă că avioanele jumbo nu pot fi folosite. Dar pentru fanii aviaţiei, asta face parte din atracţia vizitării Ţării Dragonului Tunetului. În primul rând, aeroportul Bhutan Paro este „dificil, dar nu periculos”, susţine căpitanul Chimi Dorji, care lucrează de 25 de ani la compania aeriană naţională de stat a Bhutanului, Druk Air (alias Royal Bhutan Airlines). „Este o provocare şi pune la încercare îndemânarea pilotului, dar nu este periculos, pentru că, dacă ar fi periculos, nu aş zbura”, a declarat el pentru CNN Travel. 

Este înconjurat de  vârfuri muntoase  de 5.500 m altitudine. SURSA FOTO: Wikipedia.org/X
Este înconjurat de vârfuri muntoase de 5.500 m altitudine. SURSA FOTO: Wikipedia.org/X

Paro este un aeroport de categoria C, ceea ce înseamnă că piloţii trebuie să aibă o pregătire specială pentru a putea ateriza acolo. Ei trebuie să efectueze singuri aterizarea manual, fără ajutorul controlorilor de trafic aerian. După cum spune Dorji, este esenţial pentru piloţi să cunoască peisajul din jurul aeroportului – dacă te abaţi chiar şi cu câţiva centimetri, rişti să aterizezi pe casa cuiva.

Piloţii nu au voie  să zboare după  ora prânzului. SURSA FOTO: Wikipedia.org/X
Piloţii nu au voie să zboare după ora prânzului. SURSA FOTO: Wikipedia.org/X

„În Paro, chiar trebuie să cunoşti bine locul. Îi spunem antrenament de zonă”, a adăugat Dorji. Bhutanul, care este situat între China şi India, este format din 97% munţi. Capitala sa, Thimpu, se află la 2.350 de metri altitudine. Paro este puţin mai jos, la 2.200 de metri altitudine. „La altitudini mai înalte, aerul este mai rarefiat”, a explicat Chimi Dorji, care, pe lângă pilotarea avioanelor, antrenează acum piloţii şi echipajul de cabină ai Druk Air. Următoarea problemă de luat în calcul este vremea. Toţi piloţii care zboară din şi spre Paro trebuie să se trezească foarte devreme pentru zborul lor. Asta pentru că oficialii aeroportului preferă ca toate avioanele să aterizeze înainte de prânz, din cauza condiţiilor de vânt puternic.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Kate, William și copiii lor  foto   Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
wizz air pixabay jpg
conacul cotofenilor adevarul ro jpeg
Padure Romania FOTO Shutterstock jpg
cal test jpg
Şcoala de Brânză» din Cund jpg
Masini faruri aprinse zi FOTO Shutterstock (2) jpg
branza branzeturi istock jpg
Take Ionescu 1 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net