Autoritățile din Franța iau măsuri împotriva unui fenomen tot mai răspândit în magazine! Ce este „shrinkflația”
Autoritățile din Franța au decis să ia măsuri împotriva unui fenomen care începe să fie din ce în ce mai răspândit de-a lungul lumii. Este vorba despre „shrinkflație”, adică acea situație în care dimensiunea unui produs a fost redusă fără a fi redus și prețul. Acum, retailerii din această țară vor fi nevoiți să anunțe cumpărătorii când acest fenomen are loc.
Autoritățile din Franța au venit cu vești bune pentru publicul din această țară. Retailerii francezi vor fi nevoiți să anunțe consumatorii atunci când are loc fenomenul de „shrinkflație”, în cazul unui produs anume. Măsura luată de către autorități face parte dintr-un efort de a combate cât mai eficient acest fenomen care devine din ce în ce mai răspândit, de-a lungul întregii lumi.
În ultimii ani, fenumenul „shrinkflației” a devenit o adevărată problemă în Franța, atât pentru autorități, cât și pentru gospodăriile din țară, care încearcă din răsputeri să facă față scăderii puterii de cumpărare provocate de inflația din ultima perioadă.
Autoritățile franceze doresc să pună capăt acestui fenomen
Comercianții francezi vor fi nevoiți să se conformeze măsurii luate de autorități începând din luna iulie a acestui an. Din această vară, magazinele din Franța vor trebui să afișeze vreme de două luni situațiile în care cantiatea unor produse obișnuite a fost scăzută, într-un mod ce duce către creșterea prețului unitar. Este vorba despre produse precum cele alimentare, cât și alte bunuri de consum, cum ar fi, de exemplu, detergentul.
„Shrinkflaţia este o fraudă, îi punem capăt. Vreau să reconstruiesc încrederea consumatorilor, iar încrederea merge mână în mână cu transparenţa”, a declarat, conform news.ro, Bruno Le Maire, ministrul de Finanțe francez.
Unii retaileri din țară deja aplicau această măsură fără intervenția autorităților. Spre exemplu, faimosul lanț de magazine Carrefour a afișat voluntar astfel de avertismente, încă din luna septembrie a anului trecut. Prin acest gest se dorea să se pună presiune pe producătorii mari, cum ar fi Nestle și PepsiCo, înainte de negocierile din fiecare an, privind prețurile.