Coșmarul claustrofobilor? Cum arată avionul cu scaune suprapuse

Ultima actualizare:

Dacă cel puțin măcar o dată te-ai confruntat cu stări de anxietate sau lipsa aerului în momentul în care te-ai aflat în spații închise și înguste, această nouă idee pentru repartizarea spațiului în avion nu este pentru tine!

Iată cum arată noul prototip de avion, cu scaune supraetajate! Foto: Arhivă
Iată cum arată noul prototip de avion, cu scaune supraetajate! Foto: Arhivă

Și, dacă pe lângă claustrofobie se mai adaugă și frica de zbor pe care o resimt măcar o dată chiar și cei mai curajoși dintre noi, atunci chiar că noul prototip de avion s-ar putea transforma într-un real coșmar! 

Nu rata și: Imagini de coșmar cu pasagerii fugind dintr-un avion cuprins de flăcări

Un designer de scaune de avioane a propus crearea unui model de banchete suprapuse pentru avion, care, spune el, va revoluționa industria zborurilor! Întregul său concept a pornit de la un proiect de facultate, însă ar putea ajunge și la concretizare, în viitorul apropiat.

Tânărul Alejandro Núñez Vicente a ajuns rapid în centrul atenției în lumea aviației, fiind nominalizat și la premiul Crystal Cabin Awards 2021, după ce a propus modelul pe două etaje pentru scaunele avionului, pentru călătoriile cu buget redus.

Imaginile pot fi urmărite AICI.

Cum arată scaunele supraetajate din avion

Practic, sistemul e destul de simplu. Prototipul dispune de trepte pe care pasagerii să poată urca pe locurile supraetajate, pe care le separă circa 1.5 metri de tavanul avionului. Călătorii de jos au posibilitatea de a sta și cu picioarele complet întinse, sub scaunele de sus. Între cele două etaje, se pare că tânărul a montat și un loc de depozitare pentru bagaje.

Partea negativă este reprezentată de faptul că scaunele etajate blochează câmpul vizual pentru pasagerii scaunelor de jos, iar spațiul este de asemenea, destul de îngust, aici putând interveni claustrofobia. Însă dacă plănuiți să dormiți tot zborul, ar putea fi o soluție eficientă, având în vedere că spătarul scaunelor inferioare poate fi coborât.

Te-ar putea interesa și: Miracol! A renunţat în ultima clipă să urce în avionul care s-a prăbuşit zilele trecute

Núñez s-a bucurat de multă atenție și și-a întrerupt chiar și masteratul pentru a continua proiectul, după ce i-au fost acordate mai multe investiții în acest sens. Alejandro Núñez Vicente ar fi chiar în discuții cu mai multe companii aeriene de renume, dar și companii producătoare de scaune, pentru ca proiectul să devină realitate, în viitor.

Cu toate acestea, în timp ce unii se minunează de inovația sa, alții sunt reticenți. Nu putem nega însă că proiectul reprezintă o compartimentare mai bună a spațiului, iar biletele de avion ar fi mai ieftine, având în vedere că aparatul de zbor ar avea o capacitate mai mare pentru călători. Ce se întâmplă însă cu limita de greutate?

Noul proiect, spaima claustrofobilor?

Fiecare are preferințele sale atunci când călătorește cu avionul, iar dacă pentru unii locul de la geam, spre exemplu, vine la pachet și cu o stare de liniște, imaginați-vă cum ar fi să nu mai vedeți în dreptul ochilor nimic altceva decât... partea inferioară a unui scaun etajat!

Astfel, dorința de a folosi spațiul din avion într-un mod optim le-ar putea crea un disconfort real anumitor persoane și i-ar putea pune pe cei care suferă de claustrofobie într-o situație neplăcută. Unii sunt de părere că și persoanele care nu au această fobie ar putea rămâne fără aer, la un moment dat, în astfel de construcții. 

Creatorul conceptului a explicat că ideea sa a pornit din dorința de le oferi oamenilor prețuri cât mai accesibile în ceea ce privește biletele de avion, însă a luat în considerare și oferirea confortului. Mai mult decât atât, proiectul ar face economie și din multe alte aspecte, având în vedere că într-un singur zbor, ar putea ajunge la destinație pasagerii care altfel ar fi încăput în două avioane diferite, cu consumuri diferite. 

Creatorul conceptului este încrezător, dar conștient că e cale lungă de la proiect la realitate

„Scopul meu aici este să schimb locurile din clasa economică pentru binele umanității sau pentru toți oamenii care nu își permit să plătească pentru bilete mai scumpe.”, a explicat el, potrivit CNN.

Cu toate acestea, tânărul este conștient că proiectul nu poate fi pus în aplicare de azi pe mâine, având în vedere că majoritatea companiilor au reguli stricte, iar astfel de inovații nu sunt adesea luate în considerare.

„Mereu sunt întrebat: dacă merge așa cum e acum, de ce să schimbăm? Dacă pasagerii încă zboară pe cele mai proaste locuri din clasa economică, de ce să le ofere ei o opțiune mai bună? Ei oricum fac bani. Acesta este scopul lor la sfârșitul zilei, nu să-ți îmbunătățească zborul.", a adăugat el.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!   

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Regele Felipe și Regina Letizia la dineul de gală de la Roma, Italia, în rochie de la un brand de masă   profimedia 0945642160 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
wizz air avion jpg
marelbo png
loto jpeg
cincsor dimineata jpg
1 sfantul spiridon jpg jpeg
Demonstrație efectuată de reprezentanții MAI în pregătirea aderării României cu frontierele aeriene și maritime la spațiul Schengen, în aeroportul Otopeni, Ilfov. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
insulina jpeg
Padure din viitoarea Centura Verde Bucuresti Ilfov foto Centura Verde jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net