Aşteaptă o lună ca să ajungă la RAR
Eliminarea taxei auto a îngroşat rândurile la Registrul Auto Român (RAR). Sunt mulţi români care au profitat de acest beneficiu şi şi-au adus maşini din străinătate. Totul se traduce în cozi, timp îndelungat de aşteptare şi nervi întinşi la maximum.
Parcul rulat din România se va umple din nou de maşini vechi. Cei care nu-şi permit să-şi cumpere un autoturism scos din fabrică au dat năvală în târgurile specializate.
Alţii însă au plecat în străinătate ca să-şi aducă o maşină. În plus, şi cei care au maşini cu numere de Bulgaria vor să-şi înscrie acum autoturismele în ţară.
Astfel că inspectorii de la RAR nu mai fac faţă. Muncesc la foc automat, doar-doar reuşesc să-i servească pe toţi într-un timp cât mai scurt. Dar mai puţin de 20 de zile de aşteptare nu se poate.
Este atât de mare cererea că doar la RAR Voluntari vin zilnic câte 590 de şoferi programaţi. Printre ei l-am găsit ieri şi pe Vasile Usturoi, 65 de ani, care şi-a adus un Seat din Germania, pe care a dat 2.500 €. ”Am profitat că a fost scoasă taxa auto că altfel plăteam 1.500 € la înmatriculare. Maşina e din 2002”, ne-a spus bărbatul, care a aşteptat o oră până când a intrat cu autoturismul la inspecţie. Iar ca el erau zeci la coadă, ieri, la ora 13.00.
Toţi cu maşini cu numere roşii. ”Programările se pot face atât telefonic, cât şi online, iar timpul de aşteptare este de 20 de zile calendaristice. Dar la noi este bine pentru că avem 14 posturi de autenticitate, cu 33 de specialişti, însă în ţară, acolo unde sunt doar 2-3 posturi, timpul de aşteptare depăşeşte 35 de zile. Muncim şi sâmbăta ca să putem face faţă programărilor, iar angajaţii de pe linie au fost rugaţi să nu plece în concedii. Cred că abia la vară se vor linişti lucrurile”, ne-a declarat Gabriel Tudorache, şeful reprezentanţei RAR Voluntari.
Faţă de anul trecut, programările au crescut în toată ţara cu peste 50%, doar în ianuarie fiind înregistrate 75.000. Totodată, a crescut şi rata de respingere a maşinilor inspectate, întrucât au fost cumpărate multe hârburi fabricate în anul 2000. Şi este clar.
Cine nu trece de RAR, nu poate ajunge la Înmatriculări ca să-şi înscrie maşina. În primele două luni ale anului, 67.000 de vehicule au intrat în circulaţie.