Fascinanta poveste al celui mai lung pod maritim din lume. Include și un tunel submarin situat între două insule artificiale
În anul 2018, China a scris o nouă pagină în istoria ingineriei, inaugurând cel mai lung pod maritim din lume, o structură monumentală care leagă orașul Zhuhai de Hong Kong și Macao.
Cu o lungime impresionantă de 55 de kilometri și un cost total de 20 de miliarde de dolari, construcția podului a durat nouă ani și reprezintă o realizare tehnică fără precedent, scrie Historia.
O construcție monumentală
Podul nu este doar un simbol al inovației chineze, ci și un proiect care a revoluționat transportul în regiune. Înainte de inaugurarea sa, drumul dintre Zhuhai și Hong Kong dura aproximativ patru ore. Acum, datorită podului, acest timp a fost redus la mai puțin de 40 de minute.
Construcția este cu atât mai impresionantă cu cât include un segment tehnic extrem de complex: un tunel submarin situat între două insule artificiale.
Tunelul permite tranzitul vaselor comerciale fără a afecta circulația rutieră. În total, la construcția podului s-au utilizat 400.000 de tone de oțel, o cantitate de cinci ori mai mare decât cea folosită pentru celebrul Golden Gate din San Francisco.
Podul a fost proiectat să reziste la cele mai severe condiții meteo și geologice. Este capabil să facă față unor super-taifunuri, vânturi puternice și cutremure de până la 8 grade pe scara Richter.
Acest nivel ridicat de siguranță reflectă atenția deosebită acordată longevității și funcționalității infrastructurii.
Realizarea acestui pod face parte dintr-un plan ambițios al autorităților chineze: crearea unei zone metropolitane speciale numită Greater Bay Area. Această regiune ar urma să includă 11 orașe din zona de coastă, cu o populație totală de 68 de milioane de locuitori, integrând economic și social orașele Hong Kong și Macao cu China continentală.
Pentru navetiști, avantajele sunt evidente, timpul de parcurs fiind de peste patru ori mai mic. În plus, infrastructura deschide noi oportunități economice și sociale, facilitând comerțul și turismul în regiune.
Deși podul a fost lăudat pentru inovația sa tehnică, nu au lipsit vocile critice, în special în Hong Kong.
Unii consideră că investiția de 9 miliarde de dolari suportată de Hong Kong este disproporționată în raport cu populația sa.
De asemenea, critici locali susțin că legăturile de transport existente erau deja eficiente și că podul nu era necesar.
Un loc în istoria ingineriei
Deși este cel mai lung pod maritim din lume, această realizare ocupă locul șase în clasamentul celor mai lungi poduri din lume.
Cu toate acestea, prin complexitatea și impactul său, podul rămâne un simbol al ambiției și ingeniozității chineze, redefinind ceea ce este posibil în domeniul construcțiilor maritime.
Construcția sa marchează o etapă importantă în conectivitatea regională și globală, iar povestea sa fascinantă continuă să inspire ingineri și visători din întreaga lume.