Buletinul va fi înlocuit! Ce trebuie să știi despre noul document
Buletinul va fi de domeniul trecutului, pe măsură ce acesta va fi înlocuit de către noua carte de identitate electronică. Totuși, după 7 luni de la lansarea proiectului în județul Cluj, doar 1.272 de documente electronice au fost emise.
Chiar dacă aceste documente ar trebui să fie distribuite în mod esalonat, în maxim 18 luni de la emiterea primei cărți de identitate electronice, se pare că MAI nu a condus toate testele necesare și nu poate estima cu exactitate momentul în care proiectul pilot se va sfârși.
Proiectul privind cartea de identitate electronică a fost lansat în județul Cluj, pe 2 august 2021, având ca scop conducerea de teste necesare pentru a permite tuturor serviicilor de evidență a populației să emită astfel de carduri.
Noul document ar trebui să înlocuiască clasicele buletine până în anul 2031, după ce actuala carte de identitate se află în circulație încă din 1997.
"În prezent cartea electronică de identitate se eliberează cetățenilor români care au domiciliul în municipiul Cluj-Napoca și depun cererea în vederea obținerii acesteia la direcția de evidență a persoanelor din localitatea enunțată mai sus.
Până în prezent în Registrul Național de Evidență a Persoanelor (RNEP) au fost înregistrate un număr de 1.350 de cereri pentru eliberarea unei cărți electronice de identitate, fiind emise un număr de 1.272 documente electronice.", a transmis DEPABD, în urma unei solicitări a Hotnews.
Ce beneficii are cartea de identitate electronică?
Încă de la anunțarea acesteia, acest document a stârnit multe controverse, dat fiind caracterul electronic al acestuia, în condițiile în care toate informațiile despre posesor se află stocate în cadrul unui cip.
Totuși, această carte de identitate electronică este recunoscută în afara granițelor României, iar posesorul are acces mult mai repede la serviciile publice, deoarece toate informațiile (card de sănătate ș.a.) sunt stocate în interiorul acesteia.
De asemenea, acest document conține și multe alte metode de siguranță, bazate pe tehnologia de ultimă generație, care nu va favoriza situațiile de furt de identitate. Prin utilizarea ei, posesorul va putea accesa o interfață digitală în care sunt furnizate toate informațiile despre el: cazier judiciar și alte servicii furnizate de către direcția regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor.
În România, costul eliberării unui astfel de document va fi de doar 14 euro, echivalentul a 70 de lei, în timp ce media europeană este de 41 de euro.
Puteți urmări știrile Click! și pe Google News