Podul din România care riscă să se prăbușească: „A început să se clatine!” VIDEO
Dorian Curcanu, consilier municipal din partea USR Arad, atrage atenția asupra riscurilor asociate noului pod construit peste râul Mureș. Deși investiția depășește 165 de milioane de lei, lucrarea nu a fost recepționată oficial din cauza unor probleme tehnice.
Potrivit consilierului, podul ar putea deveni instabil, iar o eventuală prăbușire ar reprezenta, în opinia sa, „cel mai mare eșec de infrastructură din 1990 încoace”.
Într-un videoclip filmat pe șantierul noului pod peste Mureș, consilierul local Dorian Curcanu (USR) a declarat că această construcție „va rămâne în istoria orașului Arad drept podul rușinii primarului Călin Bibarț (PNL)”.
„Podul nou riscă să cadă înainte să-l traverseze cineva. Treizeci de milioane de euro au fost aruncaţi pe geam. Atât a costat podul ruşinii lui Călin Bibarţ, care este gata să se prăbuşească, deşi nici nu a fost inaugurat. Trei ani au trecut cu probleme mari pe şantier, o dată muncitorii au fugit mâncând pământul, deoarece podul care n-a fost inaugurat deja a început să se clatine. Primarul, constructorul şi proiectantul au ascuns toate astea sub preş", afirmă consilierul local.
Consilierul local Dorian Curcanu solicită realizarea unei expertize tehnice independente pentru a evalua starea podului nou construit peste Mureș. De asemenea, acesta cere acces la întreaga corespondență din ultimii trei ani dintre Primăria Arad și firma constructoare, pentru a clarifica eventualele probleme care au împiedicat recepția lucrării.
„E adevărat, domnule Bibarţ, că podul trebuie construit de la zero? Arădenii au dreptul să ştie ce greşeli s-au făcut, greşeli de 30 de milioane de euro şi încă trei ani de zile pentru un pod nou", a mai spus Dorian Curcanu
Constructor amendat, lucrările întârziate, iar siguranța este pusă sub semnul întrebării
Dorian Curcanu, consilier USR în Arad, a declarat pentru Agerpres că noul pod peste Mureș „ar putea fi o daună totală” și că, potrivit informațiilor neoficiale, nu ar mai putea fi salvat: „Mi-aș dori ca aceste informații să nu se confirme, pentru că altfel ar fi cel mai mare eșec de infrastructură din 1990 încoace”.
Reprezentanții Primăriei Arad au anunțat că vor oferi un punct de vedere după consultarea specialiștilor. Prefectul Mihai Pașca, citați în conferința din 18 iunie, a precizat că Inspecțoratul de Stat în Construcții a descoperit „deformări” structurale, a sancționat constructorul și a cerut remedierea deficiențelor, soluția urmând să fie aprobată de proiectant și investitor. Controlul a condus la aplicarea unei amenzi de 10.000 de lei, însă firma a plătit doar 500 de lei, sumă reprezentând jumătate din valoarea minimă legală.
Primăria a comunicat că deschiderea traficului a fost amânată cu câteva luni, deoarece „podul hobanat peste Mureș nu corespunde din punct de vedere tehnic” și necesită ajustări la nivelul hobanelor. Potrivit înțelegerii cu constructorul, se vor aplica penalități. Consiliul Local Arad a stabilit amânarea recepției la finalul anului.
Podul, cu un cost de 165,7 milioane de lei, lung de 295 metri și lat de 23,5 metri, include piste pentru biciclete și iluminat decorativ cu LED. Face parte dintr-un proiect de infrastructură finanțat din fonduri europene de 227 milioane de lei, ce cuprinde modernizarea transportului public, amenajarea unor stații pentru autobuze electrice, îmbunătățirea intersecțiilor semaforizate și plantarea de arbori de-a lungul axei rutiere.