UE, directivă pentru mașinile mai vechi de 15 ani. Ce li se interzice deținătorilor acestor autovehicule

Ultima actualizare:

Uniunea Europeană a adoptat recent noi reglementări care vor avea un impact semnificativ asupra proprietarilor de mașini vechi, în special a celor cu o vechime de peste 15 ani. Aceste reglementări, parte a pachetului "Fit for 55", sunt proiectate pentru a contribui la reducerea emisiilor și pentru a atinge obiectivele climatice ambițioase ale UE până în 2030 și 2050. Cu toate acestea, aceste măsuri au provocat îngrijorări și incertitudini pentru cei care dețin mașini mai vechi. Una dintre cele mai notabile schimbări impuse de aceste reglementări este interdicția de a repara anumite componente esențiale ale mașinilor cu o vechime de peste 15 ani.

Mașini. Foto: arhiva.
Mașini. Foto: arhiva.

Ce prevăd noile reglementări

Potrivit noilor reglementări, mașinile care prezintă defecțiuni majore la componente esențiale precum motorul, transmisia, frânele sau direcția nu vor mai putea fi supuse unor reparații semnificative. Aceste mașini vor fi clasificate drept reziduale și vor fi excluse din circulație, fiind necesară casarea acestora conform cerințelor legale. Această măsură drastică are ca scop reducerea impactului negativ al emisiilor vehiculelor mai vechi asupra mediului înconjurător, în conformitate cu obiectivele de mediu și climă ale UE.

Deși aceste reglementări au scopul nobil de a proteja mediul și de a promova o mobilitate mai curată, ele au generat îngrijorări pentru proprietarii de mașini mai vechi. Mulți dintre aceștia se confruntă cu incertitudini cu privire la viitorul mașinilor lor și la posibilitatea de a le menține pe drumuri în condiții de siguranță și conformitate. În plus, costurile asociate cu înlocuirea unei mașini vechi cu una mai nouă sau cu utilizarea transportului public pot fi prohibitiv de ridicate pentru unii proprietari.

Se dorește protejarea mediului

În fața acestor schimbări, este important ca proprietarii de mașini mai vechi să fie conștienți de alternativele disponibile și să ia în considerare opțiuni ecologice și sustenabile. Printre acestea se numără achiziționarea unor mașini mai puțin poluante, precum cele electrice sau hibride, sau utilizarea transportului public și a altor modalități de mobilitate verde. În plus, guvernele naționale și UE ar trebui să ofere sprijin și stimulente pentru a ajuta proprietarii de mașini să facă tranziția către opțiuni mai sustenabile și pentru a asigura o tranziție justă și echitabilă din punct de vedere social.

Noile reglementări ale UE pentru mașinile vechi de peste 15 ani impun standarde stricte și schimbări semnificative în ceea ce privește reparațiile și menținerea acestor vehicule pe drumuri. Cu toate acestea, este important să ne amintim că aceste măsuri sunt proiectate pentru a proteja mediul și pentru a promova o mobilitate mai curată și mai sustenabilă în viitorul nostru comun.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințesa Caroline și Pierre Casiraghi cu soția Beatrice Borromeo, doliu în familia Casiraghi de la Monaco   Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
ucraina png
Schengen shutterstock 9 jpg
lidl jpg
profi1 jpeg
cna consiliul national al audiovizualului Foto Facebook jpg
masina electrica
padure tropicala jpg
mar negru jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net