Cât de importantă este dieta pentru o dantură sănătoasă

Ultima actualizare:

    Consumul excesiv de citrice acţionează direct asupra smalţului prin demineralizare.www.clicksanatate.ro
Consumul excesiv de citrice acţionează direct asupra smalţului prin demineralizare.www.clicksanatate.ro

Un zâmbet nu costă nimic, însă poate face diferența dintre o dantură sănătoasă și una care are nevoie de vizita la medicul stomatolog. Află cât de mult îți influențează dieta sănătatea cavității orale?

Ai auzit cel putin o dată, atenționarea ”nu mânca asta să nu îți strici dinții…”. Aceasta este cea mai la îndemână formă de educație privind sănătatea orală pe care o putem primi până să înțelegem exact ce reprezintă fiecare aliment în parte. Unele alimente acționează direct asupra dinților și gingiilor, altele doar modifică mediul înconjurător.

Doctorul stomatolog Alexandra Diroescu (vezi foto) a explicat pentru cititorii Click! Sănătate cât de importantă este alimentația pentru a te bucura de o dantură sănătoasă.

Citricele afectează smalțul

Consumul excesiv de citrice acționează direct asupra smalțului prin demineralizare, pe când legumele fibroase ca morcovul neutralizează ph-ul salivei si curăță suprafața dinților și a gingiilor.

Pe lângă energia pe care ne-o oferă, zahărul mai are și efectul de a întreține inflamația, ceea ce se reflectă și în sănătatea dinților și a gingiilor. În medie dieta noastră conține peste 45% carbohidrați. Ce este însă important, este tipul de carbohidrați pe care îi consumăm.

Cantitatea de glucoză pe care o obținem după ce consumăm un aliment este măsurată cu ajutorul indicelui glicemic. Bineînțeles că alimentele procesate ca pâinea, prăjiturile, sucurile, berea, cartofii prăjiți, zahărul, orezul alb au un indice mai mare decât fructele, pâinea și pastele integrale, mierea, orezul integral, hrișca.

Este adevărat că alimentele cu indice glicemic mic nu ne bucură la fel de mult, dar ne protejează de alte probleme.  Ele se digeră mai lent și nu produc o variație atât de mare a glicemiei, astfel încât inflamația nu este întreținută.

Alimentele bogate în Omega-3 reduc inflamația

Un alt dezechilibru problematic este cel între acizii grași Omega6 și Omega3. Sunt studii care atestă faptul că Omega 3, pe care il obținem din nuci, ulei de pește, ulei din semițe de in, ulei de masline extravirgin, ulei de cocos etc. reduce inflamația gingivală, în timp ce consumul crescut de Omega 6 regăsit în margarină, ulei de floarea soarelui, ulei de porumb, ulei de palmier întreține inflamația.

Află pe clicksanatate.ro ce vitamine îți asigură sănătatea orală!

Ce cauzează apariția cârceilor

Zațul de cafea, secretul sănătății tenului tău

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
dorin cocos jpg
image
image
image
image
image
image
Fun Zone jpeg 1 jpeg
bucatarie pexels jpg
rosii tomate istock jpg
printesa kalina a bulgarieri sotul copilul AFP jpg
statuie mihai Eminescu colaj facebook jpg
tantari jpg
wizz air pixabay jpg
cetate ardud
image
actualitate.net
image
actualitate.net