Ce este microbiomul și cum ne ajută să ne prelungim viața cât mai mult. Alimentele care ne scot din starea depresivă

Mâncarea poate fi o sursă mult mai amplă de probleme decât se credea anterior. Oamenii de știință care investighează bacteriile și microbii din corpul nostru sugerează că dezechilibrele alimentare pot avea consecințe semnificative.

Mâncarea sănătoasă este esențială pentru o viață lungă și sănătoasă / foto: Pixabay

Studiile indică o posibilă asociere între alimentație și afecțiuni precum anxietatea, depresia și tulburările de spectru autist. Înțelegerea acestui fenomen ar putea conduce nu doar la identificarea problemelor, ci și la găsirea unor soluții pentru prelungirea vieții.

Un microbion sănătos este esențial pentru prelungirea vieții

Un microbiom sănătos este esențial pentru menținerea sănătății și prelungirea vieții. Studiile au arătat că adoptarea unui stil de viață sănătos, inclusiv o dietă echilibrată, exerciții fizice regulate și gestionarea stresului, poate contribui la menținerea unui microbiom divers și echilibrat.

„Cunoștințele provenite din domeniul epigeneticii, în special legate de stilul de viață și nutriție, sunt extrem de importante. În acest context, modul în care gestionăm și reglăm activitatea microorganismelor prin alimentația zilnică poate influența controlul greutății și starea noastră psiho-emoțională”, a declarat nutriționista Mădălina Oprișan.

Gabriela Bahrim, decan al Facultății de Știința și Ingineria Alimentelor, ne îndeamnă să fim conștienți de ceea ce consumăm, să avem abilitatea de a distinge între alimente bune și rele, să citim etichetele și să ne informăm despre proveniența alimentelor.

Probioticele și prebioticele au devenit populare pentru capacitatea lor de a promova o floare intestinală sănătoasă.

„Un exemplu este consumul de murături, care conțin metabiotice, sau consumul de produse fermentate, precum maiaua utilizată în panificație, obținută în condiții casnice”, adaugă Gabriela Bahrim.

Care sunt speranțelele de viitor

Speranța este că în viitor, o înțelegere mai profundă a microbiomului va duce la dezvoltarea unor intervenții personalizate care să îmbunătățească sănătatea și să prelungească semnificativ viața umană.

„Cele mai importante suplimente pentru longevitate sunt Omega 3, cu baza în studii medicale și dovedite a fi eficiente, și vitamina D3, care trebuie administrată împreună cu vitamina K”, subliniază Raluca Prodan, președinte AGMP, potrivit Antena3CNN.

Studiile despre microbiom pot deschide noi perspective în prevenirea și tratarea bolilor cronice și degenerative, contribuind astfel la îmbunătățirea calității vieții și la prelungirea acesteia pentru milioane de oameni din întreaga lume.

image 2020 10 8 24339294 0 carte identitate jpg