Îngrijirea la domiciliu, serviciul gratuit care te scapă de zilele inutile de spitalizare
Un serviciu care în străinătate a devenit deja o obişnuinţă face paşi rapizi şi în sistemul românesc de sănătate. Îngrijirea la domiciliu, gratuită pentru asiguraţii din sistemul de stat, nu a adus doar confort pentru pacienţi, ci a ajutat şi statul să economisească sume importante de bani, 350 de lei fiind suma zilnică pe care o deconta spitalelor pentru fiecare zi de internare. Practic, de aproape trei ori mai mult decât plăteşte statul către firmele de îngrijire la domiciliu.
Conform studiilor, îngrijirea la domiciliu, care momentan este activă doar în marile oraşe, a însemna o creştere simţitoare a beneficiului psihic în rândul pacienţilor, care se tem de condiţiile din spitalele româneşti, dar şi de faptul că trebuie să scoată bani din buzunar pentru orice intervenţie. Anual, fiecare român asigurat prin Casa de Asigurări de Sănătate beneficiază de maximum 90 de zile de îngrijire la domiciliu, perioadă în care are dreptul la recuperare, monitorizare şi tratament, practic toate actele medicale pe care un asistent le poate efectua.
Practic, în cazul în care pacientul este internat într-un spital şi se află în faza de recuperare, acesta poate cere acordul doctorului curant pentru a continua procesul acasă. Astfel, va primi o recomandare de îngrijire la domiciliu. Pentru a beneficia de serviciile unei firme de îngrijire la domiciliu, pacientul trebuie să urmeze un pas simplu. “Odată ce a primit acea recomandare, pacientul nu trebuie decât să vină la noi pentru a ne solicita serviciile, iar noi vom prelua cazul şi ne vom efectua toate demersurile necesare. A doua zi, pacientul va intra în program, deşi răspunsul CASMB poate veni şi într-o săptămână, iar uneori e negativ, dar ne asumăm acest risc. Pacientul are nevoie pe loc de îngrijire, nu putem să-l lăsăm să aştepte”,explică Nicoleta Diaconescu, directorul Omega Medical, una dintre cele mai apreciate firme de îngrijire la domiciliu din Bucureşti.
Şpaga, o practică interzisă
Reprezentantul Omega Medical susţine faptul că angajaţilor le este interzis să primească atenţii din partea pacienţilor. “Săptămâna asta, am concediat trei angajaţi din acest motiv. Din păcate, este foarte greu să găsim personal dedicat, însă cei care au fost alături de noi până acum, au demonstrat asta. Mergem pe acest principiu, în care nu acceptăm şpaga, pentru că o relaţie corectă cu pacientul ne poate aduce alţi pacienţi”, a mai spus Nicoleta Diaconescu.