Pericolul ascuns din spatele iaurturilor din magazine: „Asta ne duce la pieire!”

Iaurtul, un aliment iubit de români, ascunde uneori unele pericole pe care mulți consumatori nu le iau în considerare atunci când aleg produsele de pe rafturile magazinelor. Alexandru Cîrîc, directorul Institutului Național de Cercetări Alimentare, a atras atenția asupra acestui aspect într-o discuție exclusivă în emisiunea iThink cu Iusti Fudulu de la Antena 3 CNN, explicând conținutul iaurturilor pe care le consumăm.

Iaurt. Foto: arhiva.
Iaurt. Foto: arhiva.

Oamenii aleg iaurtul pe baza prețului

Directorul ICA a subliniat că mulți oameni aleg iaurtul pe baza prețului, ceea ce duce la consecințe nedorite. Alegerea prețului cel mai mic determină producătorii să utilizeze materii prime de calitate inferioară sau chiar să recurgă la metode de falsificare pentru a menține costurile reduse.

"Din păcate, omul alege pe baza prețului. Și lucrul acesta ne duce către pieire. Ne ducem către prețul cel mai mic, producătorul este forțat să diminueze prețul, este forțat pentru diminuarea prețului să folosească un produs, o materie primă de mai proastă calitate, să falsifice, să adauge apă sau chiar produse mult mai ieftine, coloranți, aditivi, în așa fel încât să simuleze cât mai bine un produs nefalsificat, pe care noi îl consumăm ulterior, ne pervertim gustul și ajungem să cerem acele produse care nu mai sunt produsele pe care ar trebui să le consumăm", a explicat specialistul.

Consumatorii, influentați de aspectul și textura produsului

De asemenea, directorul ICA a relatat rezultatele unei testări efectuate cu studenți. Aceștia au fost expuși la mai multe tipuri de iaurturi, inclusiv unul produs în mod tradițional și unul extrem de industrializat. Cu toate acestea, majoritatea studenților s-au orientat către iaurtul industrial, influențați de aspectul și textura acestuia.

"Cu o singură excepție, într-o grupă de 17 studenți, o singură excepție, toată lumea s-a dus către iaurtul industrial. Care nu mai este chiar iaurt, este un produs din lapte, nu este falsificat pe partea aceasta, însă gustul tradițional nu mai este acel gust. Devine foarte cremos, se adaugă lucruri în el care să îl țină cremos, pentru că noi vrem ca iaurtul, atunci când întoarcem borcănelul, să stea în borcan. Așa cere consumatorul, drept pentru care producătorul ne dă un iaurt care stă în borcan. Nu contează că are gelatină, alginat, sau alți aditiv. Pentru că noi cerem asta", a adăugat Cîrîc.

Este important ca consumatorii să fie conștienți de modul în care alegerea prețului poate influența calitatea alimentelor pe care le consumă și să fie mai atenți la etichetele produselor. În același timp, educația și conștientizarea asupra a ceea ce consumăm reprezintă pași esențiali pentru a încuraja producția și consumul de alimente autentice și sănătoase.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard Gere și Julia Roberts în Pretty Woman, Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
cozi ceausescu jpg
orasul 5 min danemarca  jpg
Produse Lidl pe raft - magazin FOTO Shutterstock
Parlamentul European si Iohannis   sala goala FOTO Radu Eremia jpg
oala presiune jpeg
mircea diaconu jpg
Yoon Suk Yeol. Foto: captură video
Banner Carmen Harra
image
actualitate.net
image
actualitate.net