Top 5 carbohidra╚Ťi s─ân─âto╚Öi pentru dieta ta

Carbohidra╚Ťii sunt nutrien╚Ťi esen╚Ťiali care ├«╚Ťi ofer─â energie ╚Öi ar trebui s─â reprezinte cel pu╚Ťin jum─âtate din caloriile dietei tale zilnice, ├«ns─â calitatea lor conteaz─â ╚Öi pentru siluet─â, ╚Öi pentru s─ân─âtate. Cei buni din cereale integrale, leguminoase, legume proaspete ╚Öi fructe sunt cele mai s─ân─âtoase surse de energie. 

carbohidrati jpeg

P├óinea ╚Öi produsele din cereale integrale 

├Änlocuie╚Öte toate produsele din f─âin─â alb─â (paste, p├óine alb─â, cereale dulci) existente ├«n dieta ta cu variantele lor integrale (paste integrale, p├óine integral─â, cereale integrale). Vei beneficia, astfel, de toate fibrele, vitaminele ╚Öi mineralele ascunse ├«n coaja gr├ónelor, care a fost eliminat─â pentru a se ob╚Ťine p├óinea alb─â ╚Öi produsele derivate. ├Än plus, senza╚Ťia de sa╚Ťietate dup─â consumarea lor este mai de durat─â, iar impactul asupra glicemiei este mult mai redus.   

Leguminoasele 

Sunt o categorie aparte de carbohidra╚Ťi complec╚Öi, fiind ╚Ötiin╚Ťific dovedit c─â protejeaz─â inima ╚Öi arterele, scad colesterolul ╚Öi ├«╚Ťi prelungesc via╚Ťa. Dac─â optezi pentru fasole alb─â, neagr─â sau pestri╚Ť─â, maz─âre sau linte colorate, beneficiezi de o mul╚Ťime de fibre, vitamine ╚Öi minerale cu mare biodisponibilitate, precum ╚Öi de proteine de cea mai bun─â calitate. Consum─â zilnic cel pu╚Ťin o por╚Ťie de leguminoase (100 g fierte), fie sub form─â de sup─â, past─â tartinabil─â sau garnitur─â pentru fripturi.    

Legumele 

Sunt piatra de temelie a oric─ârei diete s─ân─âtoase ╚Öi echilibrate, cele mai bogate surse de antioxidan╚Ťi, dar ╚Öi de fibre ╚Öi carbohidra╚Ťi buni, care-╚Ťi ofer─â energie durabil─â. De la legumele verzi (varz─â, conopid─â, spanac, urzici, salat─â verde, p─âtrunjel etc.) ╚Öi ro╚Öii (ardei, ro╚Öii etc.) la cele galbene (morcov, dovleac etc.) violet (varz─â ro╚Öie, sfecl─â, vine╚Ťele), curcubeul vegetal nu trebuie s─â-╚Ťi lipseasc─â din farfurie, ca o garan╚Ťie a s─ân─ât─â╚Ťii de fier.   

Orezul brun 

La fel c─â ├«n cazul gr├óului din care se face p├óinea alb─â, orezul alb este un orez decojit, adic─â deprivat de cei mai importan╚Ťi nutrien╚Ťi. Orezul brun este orez integral, o surs─â excelent─â de carbohidra╚Ťi complec╚Öi, cu toate c─â timpul de fierbere este dublu fa╚Ť─â de orezul alb. Al─âturi de o salat─â generoas─â proasp─ât─â  sau ciuperci ╚Öi dovlecei la gr─âtar, poate alc─âtui un pr├ónz excelent, s─â╚Ťios, s─ân─âtos ╚Öi care te ajut─â s─â ╚Öi sl─âbe╚Öti, dac─â respec╚Ťi regulile corecte de gastrotehnie, conform doc.ro.   

Fructele proaspete 

Sunt o alegere foarte s─ân─âtoas─â, deoarece sunt pachete de nutrien╚Ťi bogate ├«n fibre (ceea ce ├«ncetine╚Öte absorb╚Ťia zaharurilor concentrate), vitamine ╚Öi minerale, direct responsabile pentru s─ân─âtatea ╚Öi bun─â func╚Ťionare a organismului t─âu ├«n orice moment. Nu uita c─â fructele proaspete r─âm├ón cea mai s─ân─âtoas─â alegere pentru desert, ├«n orice tip de diet─â! 

Ai un pont sau mai multe informa╚Ťii pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro

FotoJet (5) jpg
piscina borcea pelinel jpg
peter imre2  crop 1656742777 jpeg
iolanda anamaria babau jpg
ana crudu familie nunta jpg
rechin taur jpeg
hurghada rechini JPG
whatsapp down 799948 jpeg
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
rechin taur jpeg
rechini marea rosie2 png
image png
peter imre2  crop 1656742777 jpeg
hurghada rechini JPG
iolanda anamaria babau jpg