Fenomen straniu! Mașinile electrice se scumpesc, chiar dacă petrolul e la cel mai ridicat preț
Pe măsură ce prețurile gazelor și a petrolului din toată lumea au atins niveluri record în urma invaziei Ucrainei de către Rusia, se pare că vehiculele electrice ar putea să nu fie un refugiu sigur pentru cei care doresc să economisească bani.
Asta pentru că Rusia joacă un rol important în producția de nichel care ajunge în bateriile folosite de mașinile electrice, fiind un metal care a crescut vertiginos în preț, chiar mai repede decât petrolul.
De ce se scumpesc mașinile electrice?
Pe 25 februarie, nichelul se tranzacționa la Bursa de Metale din Londra pentru aproximativ 24.000 de dolari pe tonă, potrivit The Wall Street Journal . Până pe 8 martie, se tranzacționa la 80.000 dolari americani, iar Bursa de Metale din Londra suspendase tranzacționarea. Există câteva motive pentru creșterea masivă a prețului. Pentru că este 2022, sunt implicate și fraude financiare, dar este, de asemenea, imposibil ca piața să ignore faptul că un important producător de nichel este în război și se confruntă cu o serie de sancțiuni internaționale.
Când vine vorba de extragerea nichelului, Rusia nu este un jucător masiv. Potrivit WSJ , țara furnizează până la 6% din nichelul mondial, iar rolul Rusiei în producerea nichelului de calitate pentru baterii utilizate în mașinile electrice este o poveste diferită.
Într-o postare de pe Twitter în care se prezintă problema, CEO-ul Benchmark Mineral Intelligence spune că 20% din această aprovizionare provine de la o singură companie rusă.
The move in nickel prices today is by far the biggest-ever one-day increase in the six base metals (nickel, tin, copper, aluminum, zinc, lead) traded on the London Metal Exchange pic.twitter.com/m9ZqdTcBM6
— Nat Bullard (@NatBullard) March 7, 2022
Producătorii de automobile sunt, desigur, conștienți de deficitul de nichel. Elon Musk, CEO-ul Tesla, a scris pe Twitter la sfârșitul lunii februarie că compania de vehicule electrice intenționează să-și schimbe mașinile la distanță standard de la celulele bateriei cu litiu-ion care au nevoie de nichel.
Potrivit Bloomberg și Reuters, prețurile nichelului deveneau deja o problemă pentru producătorii de vehicule electrice chiar înainte de invazie.
Nu este imposibil să faci baterii fără nichel. Volkswagen și alți producători de automobile caută alte tehnologii de baterii care nu folosesc nichel sau cobalt (al cărui preț a crescut și el).
Asta arată, în cele din urmă, cât de interconectată este economia secolului 21 și cum fiecare eveniment major poate influența profund toate companiile.
Puteţi urmări ştirile Click! pe Google News, Facebook și Instagram!