Vacanță distrusă de Wizz Air! Ce sumă de bani a primit o familie de români, după ce compania aeriană le-a ruinat concediul
Lovită de neplăceri şi inconveniente, o familie din Oradea a obţinut o compensaţie financiară în valoare de 40.000 de euro de la o companie aeriană ca pentru vacanţa lor sabotată.
Povestea lor începe când, fără vreo explicaţie plauzibilă, cursa ce trebuia să-i aducă înapoi în ţară, după o odihnă binemeritată, a fost brusc anulată. Astfel, cei patru membri ai familiei Ursuţa - soţii, mama unuia dintre ei şi un copil în vârstă de 3 ani - au plecat în vacanţă în Spania, în decembrie 2020, anticipând o perioadă de relaxare şi bucurie, potrivit unui reportaj realizat de ProTV.
Totuşi, la întoarcerea spre casă, au fost întâmpinaţi de o veste şocantă: aeroportul din Madrid era închis din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile. Această schimbare de planuri i-a forţat să petreacă o noapte înghesuiţi pe podeaua aeroportului, lipsiţi de orice formă de asistenţă sau sprijin, în ciuda prevederilor legale care ar fi trebuit să le ofere minimul necesar pentru confort.
Familia de români a rămas blocată 3 zile în Madrid
După aproximativ 15 ore de aşteptare, fără să primească vreo explicaţie clară sau soluţii din partea companiei aeriene, Mircea Ursuţa, unul dintre membrii familiei, a exprimat frustrarea lor, întrebându-se cu disperare unde vor putea zbura în cele din urmă.
Cu toate că au încercat să găsească soluţii alternative pentru a ajunge acasă, incluzând contactarea operatorului aerian, familia a rămas blocată timp de trei zile la Madrid, fără a putea comunica eficient sau obţine informaţii clare despre situaţia zborului lor. â
În cele din urmă, singura opţiune viabilă a fost să ia un tren către Barcelona, de unde au reuşit să se îmbarce către Budapesta, iar apoi să închirieze o maşină pentru a ajunge înapoi la Oradea, toate aceste eforturi financiare fiind suportate de ei înşişi.
După această experienţă dezamăgitoare şi epuizantă, Mircea Ursuţa, care este avocat de profesie, a hotărât să dea în judecată compania aeriană, atât sucursala din România, cât şi sediul central din Ungaria.
Au cerut 20.000 de euro pentru fiecare membru al familiei
Cererea lor includea daune materiale şi morale în valoare de 20.000 de euro pentru fiecare membru al familiei, totalizând 80.000 de euro. Cu toate acestea, decizia instanţei a fost de a le acorda doar jumătate din suma cerută, fapt care îi determină să conteste verdictul.
În situaţii similare, experţii în turism recomandă contactarea imediată a reprezentanţilor aeroportului, consulatului ţării de origine şi asiguratorului pentru a primi asistenţă şi a-şi apăra drepturile.
În conformitate cu legislaţia europeană, pasagerii afectaţi de anularea sau întârzierea unui zbor din motive independente de voinţa lor au dreptul la compensaţii, inclusiv mâncare, cazare şi, după caz, rambursarea costurilor de călătorie.
În ciuda acestor reguli, compania aeriană în cauză a refuzat să comenteze situaţia atunci când a fost contactată de presă, invocând aspecte legale sensibile.