Tunelul secret, care măsoară 800 de metri, construit pe vremea austro-ungarilor. A rămas neschimbat la mai bine de 100 de ani de la inaugurare

17 noiembrie 2023 18:55   Fapt divers
Ultima actualizare:

Este unul dintre cele mai lungi și misterioase tuneluri din țara noastră, iar chiar și la mai bine de un secol de la inaugurare, a rămas, practic, neschimbat! Construit în apropiere de Hunedoara, cu aproximativ 120 de ani în urmă, acest tunel misterios a fost construit de chiar de către statul austro-ungar!

Dacă vom explora vechile căi ferate din apropiere de Hunedoara, vom da repede peste un loc misterios, care pare să vină din alt timp. Este unul dintre cele mai lungi și misterioase tuneluri din țara noastră, iar chiar și la mai bine de un secol de la inaugurare, a rămas, practic, neschimbat! De altfel, acest tunel se numără printre foarte puținele construcții păstrate integral, de-a lungul traseului mocăniței!

Se pare că în secolul XIX, Imperiul Austro-Ungar devenise foarte dornic de a investi în extragerea zăcămintelor de fier din această zonă, așa că au făcut investiții uriașe, atât în industrializarea zonei, cât și în legarea acesteia de restul continentului, cu ajutorul căilor ferate. Ei bine, potrivit celor de la adevarul.ro, printre structurile ridicate în această perioadă se numără și tunelul cu o lungime de aproape 800 de metri, căptușit complet în cărămizi.

Tunelul a rămas neschimbat chiar și la un secol de la construcție

Acest tunel pătrunde prin dealurile satului Zlaști, la numai o aruncătură de băț de Castelul Corvinilor, iar un lucru care atrage atenția tuturor care vizitează această zonă este cât de bine s-a conservat, deși a trecut mai mult de un secol de la construcție!  

Acest tunel, care are o lungime de 750 de metri, oferă o senzație incredibilă celor care îl vizitează. În lipsa trenurilor, el emană un aer solemn și misterios, rămânând printre ultimele vestigii ale unei epoci semificative din istoria noastră. Se pare că această cale ferată a fost inagurată tocmai pe 29 septembrie 1900, fiind atât de eficientă încât a rămas în uz o vreme îndelungată, după Primul Război Mondial. Mai precis, se pare că utlimul tronson din calea ferată de aici a fost dezafectat de abia în anul 2009!

Mai multe