Surpriză uriașă pentru un turist român în Istanbul. Preț de lux pentru un kebab cumpărat din Marele Bazar
O călătorie în Istanbul, unul dintre cele mai populare destinații turistice din lume, poate aduce bucurii, dar și surprize neplăcute pentru turiști, așa cum a descoperit și un român care și-a împărtășit recent experiența sa pe rețelele sociale.
O pățanie costisitoare în Marele Bazar
Turistul român, care a dorit să rămână anonim, a avut parte de o surpriză uriașă după ce a solicitat nota de plată pentru un kebab cumpărat în Marele Bazar din Istanbul. Experiența sa culinară s-a transformat într-un moment de șoc financiar când a constatat că a plătit echivalentul a aproximativ 55 de euro pentru două porții modeste de kebab, scriu cei de la Adevărul.
„Fraților, am mâncat împreună cu prietena mea în Bazar câte un kebab (muuult sub așteptări) și am plătit 1900 de lire. Hoție pe față... Sper să ajute pe cineva pățania mea”, a declarat turistul într-o postare pe o pagină dedicată turismului în Turcia.
Nu a primit nici măcar bon fiscal
Ceea ce a adăugat la frustrarea turistului a fost faptul că plata nu a fost însoțită de un bon fiscal obișnuit, ci de o hârtie scrisă de mână, ceea ce ridică întrebări și mai mari cu privire la transparența tranzacției.
Într-un comentariu ulterior la aceeași postare, turistul a dezvăluit și alte pățanii din prima zi de călătorie prin Istanbul, incluzând o experiență similară și la o cursă Uber, unde i s-a cerut plata în numerar la finalul călătoriei, din cauza traficului aglomerat.
Reacții și experiențe similare
Postarea turistului român a stârnit un val de reacții din partea altor internauți care au împărtășit și ei experiențe neplăcute similare. Un alt turist a menționat că a plătit peste 12.000 de lire pentru câteva aperitive și fructe de mare într-un alt restaurant din Istanbul, fără să fie informat din timp despre prețuri sau să aibă opțiunea de a face o alegere informată.
„A fost prima și ultima oară când am călcat pe tărâmurile din Istanbul”, a adăugat un alt turist dezamăgit de experiențele sale culinare în oraș.
Învățăminte pentru turiști
Experiențele neplăcute ale turiștilor în Istanbul subliniază importanța cunoașterii prețurilor și a negocierii înainte de a face o achiziție sau a comanda mâncare. Regula de aur este să nu comanzi sau să cumperi din locuri unde prețurile nu sunt afișate clar. Este recomandat să ceri întotdeauna meniul sau să întrebi despre costuri înainte de a decide să consumi sau să achiziționezi ceva.
„În Istanbul este o regulă nescrisă - nu cumperi nimic până nu ți se spune prețul. Nu se merge pe premisa «cât poate să coste?», pentru că uneori costă mai mult decât îți poți imagina”, a sfătuit un internaut într-un comentariu.
De asemenea, instalarea pe telefon a unei aplicații de conversie valutară și utilizarea aplicațiilor pentru transport în comun pot fi de mare ajutor în evitarea unor surprize neplăcute financiare în timpul călătoriilor.