Cine va beneficia de compensarea facturilor la gaze? Ce trebuie să facă românii
Noile precizări ale Prefecturii anunță cine va putea depune solicitări pentru plafonarea și compensarea facturilor la gaze, dar și care este procedura de urmat.
Ce categorii pot beneficia de compensare
O circulară a Prefecturii a precizat care pot fi beneficiarii măsurilor de compensare și plafonare a gazelor. Conform acesteia, potrivit Legii nr. 259/2021 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică și gaze naturale pentru sezonul 2021-2022, pot fi
– întreprinderi mici şi mijlocii, cabinete medicale individuale şi alte profesii liberale, indiferent de forma de organizare;
– microîntreprinderi, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale, organizate potrivit legii;
– spitale publice şi private, unităţi de învăţământ publice şi private, precum şi creşe;
– organizaţii neguvernamentale reglementate potrivit legii, precum şi unităţile de cult;
– furnizori publici şi privaţi de servicii sociale prevăzute în Nomenclatorul serviciilor sociale;
– instituții de cultură.
Categoriile pot beneficia de recalcularea facturilor
Categoriile enumerate pot chiar notifica furnizorii prin intermediul unei cereri și pot beneficia de recalcularea facturilor cu luna noiembrie 2021.
Erori la facturile emise
Începând cu anul 2021, facturile au crescut cu până la 7% iar cei mai afectaţi au fost cei care nu au trecut pe piaţa concurenţială.
Scumpirile gazelor au făcut ravagii în România. Un exemplu fiind cel al unei familii din Alba ce a primit o factură extrem de mare.
Facutura de peste 27.000 lei
Cei care au primit factura au postat-o imediat pe rețelele sociale, iar compania Electrica Furnizare, cea care a emis factura, s-a scuzat invocând faptul că factura a fost transmisă automat, în mod eronat, către client din cauza unei anomalii pe lanţul de facturare şi în sistemul informatic.
”Electrica Furnizare informează cu privire la cazul clientului din Alba Iulia, care a primit o factură în valoare de 27.808,13 lei, ca urmare a unei anomalii pe lanţul de facturare şi în sistemul informatic. Electrica Furnizare precizează că factura menţionată în cadrul articolelor de presă este o factură cu caracter de regularizare, emisă în baza citirii efectuate de către operatorul de distribuţie zonal. Din cauza unei anomalii pe lanţul de facturare şi în sistemul informatic, factura în cauză a fost transmisă automat, în mod eronat, către client. Compania Electrica Furnizare a luat decizia de a storna factura până la clarificarea modului de funcţionare a întregului lanţ de facturare, inclusiv a contorului de la locul de consum în cauză”, au informat aceștia.
Puteţi urmări ştirile Click! pe Google News, Facebook și Instagram!