De ce sunt atâtea avioane deasupra României? Noul subiect care panichează internetul

8 octombrie 2022 9:29   Național

Pandemia a generat un transport aerian redus, multe avioane fiind ținute la sol. Astfel, odată cu ridicarea restricțiilor, companiile aeriene abia au reușit să facă față numărului ridicat de clienți. Doar că, momentul a coincis cu alt eveniment dramatic, războiul din Ucraina.

Traficul aerian a fost redirecționat după invadarea Ucrainei

O nouă controversă artificială lovește utilizatorii platformelor de socializare! Subiectul dezbătut? Numărul ridicat de avioane care tranzitează spațiul aerian al României, dar, mai ales, urmele de condens lăsate de aeronave pe cer!

Citește și: El e cel mai bătrân parașutist din Europa! Sare din avion la 88 de ani

Vremea senină de care ne-am bucurat, în ultima perioadă, a permis o vizibilitate sporită a cerului. Temperaturile scăzute, de la mari altitudini, însă, au evidențiat traficul aerian crescut, de luni bune, datorită dârelor de condens lăsate de avioane, în timpul zborului. 

Astfel, la anumite ore, cerul României este brăzdat, din multiple direcții, de dâre albe. Atât le-a trebuit adepților consiprațiilor! De la „avioane suspecte” până la „otrăvire din aer”, subiectele deplasate s-au viralizat, fiind „probate” cu zeci de fotografii ale avioanelor de pasageri care trec pe deasupra României.

Vezi și: Adevărata față a Loredanei Groza! Diva, surprinsă nemachiată, în avion!

Așadar, despre ce este vorba, de fapt? „Ridicarea restricțiilor impuse în pandemie a generat revenirea la transportul aerian. Ne aducem aminte de întârzierile și de aglomerația din aeroporturi, din ultimele luni, situație care persistă și astăzi. Ei bine, aceeași aglomerație se vede și pe cer, de fapt. Mai ales că, de la debutul războiului din Ucraina, multe companii au schimbat rutele, survolând România”, a declarat pentru Click!, un pilot de linie, din România.

Ne amintim de cazul zborului 17 al Malaysia Airlines, doborât deasupra Ucrainei de rebeli pro-ruși, în iulie 2017. Ei bine, odată cu debutul conflictului din Ucraina, în februarie 2022, nici o companie aeriană nu a mai riscat să tranziteze spațiul aerian al vecinilor, din nord, modificând rutele, din motive întemeiate de siguranță.

Nu rata nici: Escrocherie sau sabotaj? Aeronave Mig-21 Lancer, defecte din cauza kerosenului. Cine livra combustibilul

Cum cerul a fost foarte senin, iar temperaturile au mai scăzut, dârele de condens ale aeronavelor de pasageri au atras atenția, traficul aglomerat fiind mult mai vizibil. De altfel, există o serie de aplicații pentru telefoanele mobile și site-uri, pe internet, unde cursele aeriene care tranzitează România pot fi monitorizate, cu explicații ale rutelor urmate.

Bineînțeles, urmele de condens au „resuscitat” o veche conspirație, legată de o „otrăvire din aer” a populației, dârele fiind numite „urme chimice” sau „chemtrails”. Teoria a fost demontată de multe ori. Cei care au propagat-o au utilizat o serie de fotografii cu aeronave care aveau butelii enorme, instalate în interior.

Dârele de condens nu sunt otravă

Acelea erau, de fapt, imagini surprinse în avioane agricole, cu recipientele folosite pentru stropirea câmpului sau poze mai vechi, din timpul unor teste privind modul în care trebuia dispusă greutatea în unele modele de aeronave pentru pasageri ce urmau să fie lansate.

Dacă cineva crede că o substanță pulverizată de la 10.000 de metri altitudine ajunge la sol se înșeală. Curenții de aer au o viteză fantastică, iar temperaturile pot ajunge și la -65 de grade. Nu e ca și când ai pulveriza ceva la sol sau de la altitudine mică. Unii spun că anumite avioane nu lasă dâre. E normal. Acolo e altă temperatură, așa că acel condens nu este la fel de vizibil. De la sol nu poți determina cu ochiul liber altitudinea. Toate aceste teorii au fost demontate, fenomenul fiind explicat pe larg. Sunt tone de informații disponibile pe Internet, dar unii aleg să nu creadă, în ciuda argumentelor logice. Fenomenul este vizibil și la sol, în traficul rutier, când, în funcție de temperatură, se formează condens la țeava de eșapament a mașinilor și alteori nu”, a mai explicat sursa Click!

Citește și: Avionul cu reacție împlinește 82 de ani. Chiar a fost inventat de Henri Coandă?

Așadar, nu există nici un motiv de panică, mai ales că pe platformele sau aplicațiile de monitorizare a traficului aerian se poate observa clar că , în Europa, există zone cu mult mai multe aeronave.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!

Mai multe